سرور هادیان: بزودی مشکلات مؤسسه‌های مالی اعتباری مشهد برطرف می‌شود.

مشکلات مؤسسه‌های مالی اعتباری و پدیده بزودی حل می‌شود

فرماندار مشهد صبح پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان با اعلام این مطلب افزود: با تلاش‌های مسؤولان و سیاستمداران کشور، خوشبختانه برخی از مشکلات مؤسسه‌های مالی از جمله مؤسسه میزان رفع شد و بزودی مشکلات سایر مؤسسه‌های مالی و پدیده نیز برطرف می‌شود.

رضا منصوری در ادامه به موفقیت دولت در مهار تورم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تلاش‌هایی به منظور کاهش نرخ سود بانکی صورت گرفته که تا هفته آینده نتایج آن مشخص می‌شود.

در این جلسه مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوي از میزبانی حداقل چهار هزار هیأت مذهبی از دیگر نقاط کشور در روز 28 ماه صفر مصادف با 19 آذرماه در مشهد خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود مرویان حسینی جمعیت زائرانی را که در این ایام وارد مشهد می‌شوند، بیش از سه میلیون نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 250 هزار زائر پیاده خواهند بود.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوي در سال جاری برای کاروان‌های 100 نفره زائران پیاده، سکونتگاه‌ها و استراحتگاه‌های منتهی به این شهر مبلغ در نظر گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین مرویان حسینی همچنین از استقرار مبلغان از فاصله 100 کیلومتری مشهد در این مکان‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر هشت هزار و 100 هیأت ثبت شده در خراسان رضوي و چهار هزار هیأت ثبت شده در مشهد در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه به اعزام دو هزار و 985 مبلغ در دهه نخست محرم امسال توسط سازمان تبلیغات به نقاط مختلف خراسان رضوي و استان‌های همجوار خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 300 نفر به چند استان همجوار اعزام شده و 20 درصد کل مبلغان اعزامی از خراسان رضوي را مبلغان خانم تشکیل می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوي در ادامه تأکید کرد: متأسفانه گاه برخی از هیأت‌های مذهبی افراطی که در برگزاری آئین‌‌ها، آسیب‌هایی دارند، اقدام به طی مسیر ثبت در سازمان تبلیغات اسلامی نمی‌کنند و در حال حاضر کمتر از نیم درصد از مجموع این هیأت‌های مذهبی فعال، رفتارهای افراطی دارند و بیشتر آن‌ها تحت نظارت و پوشش واحد تشکل‌های سازمان تبلیغات اسلامی نیستند.

وی از تعلیق مجوز فعالیت دو هیأت و معرفی آن‌ها به دستگاه‌های امنیتی و قضایی اطلاع داد و افزود: قمه‌زنی، نصب شمایل و برگزاری آیین‌های عزاداری بعد از ساعت 23 که سبب اذیت همسایگان شود، از مشکلات برخی از هیأت‌های مذهبی است.

حجت الاسلام مرویان حسینی یکی از وظایف مهم سازمان تبلیغات اسلامی را استقرار مبلغان در روستاهای پرجمعیت و بالای 200 خانوار یا بیش از هزار نفر اعلام کرد و تأکید کرد: زندگی مبلغان متواضع و دانش آموخته و همراهی مردم سبب کاهش آمار مسایل و مشکلات اخلاقی و حتی پیشرفت مسایل اقتصادی ساکنان آن روستاها شده است.

وی از حضور 110 مبلغ دایمی در روستاها و حاشیه شهر مشهد اطلاع داد و گفت: در حال حاضر سکونت یک میلیون و 200 نفر حاشیه نشین در شهر مشهد، مسأله مهمی است.

همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد، رئیس ستاد مکه در حج امسال درخصوص فاجعه منا گفت: در فاجعه منا هیچ گونه تقصیری متوجه مدیران و روحانیان کاروان‌ها نبوده است.

مسعود مجردی افزود: جلوگیری پلیس موجب شد که کاروان‌های ایرانی به خیابان‌های 204 منا کشیده شوند و در آن زمان هیچ نیروی امدادی ایران در آنجا نبود، چون طبق توافق و نظر فقه شیعه، شیعیان کاروان‌ها از مسیر سوق العرب و جوهره باید وارد شوند، زیرا شیعیان به جز طبقه همکف رمی جمرات، در طبقات دیگر نمی‌توانند این اعمال را انجام دهند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوي افزود: سن پلیس‌های این منطقه بین 18 تا 24 سال بود و سعودی‌ها نیرو‌های قدیمی خود را به یمن اعزام کرده بودند و امسال افسران کار کشته حضور نداشتند و بی‌تجربگی نیروها سبب شد این بحران را نتوانند مدیریت کنند.

مجردی گفت: این نیروهای بی‌تجربه نتوانستند مانع بازگشت حاجیان آفریقایی از مسیر خیابان 204 شوند که پشت سر آن‌ها کاروان جانبازان و ویلچرهای ما بودند که روی هم هجوم آوردند.

مجردی اعلام کرد: در حال حاضر شناسایی 23 حاجی مفقود شده از طریق آزمایش‌های DNA در حال پیگیری است.

وی در پایان از مردم و مسؤولان خراسان رضوي به دلیل تشییع باشکوه پیکرهای جانباختگان حادثه منا قدردانی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.