بهشهر – خبرنگار قدس آنلاین : مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد گفت : هفتمین اجلاس مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر ۲۵ و ۲۶ آبان با حضور ایران ، روسیه ، آذربایجان ، قزاقستان و ترکمنستان در بندر امیرآباد برگزار می شود.

بندر امیرآباد میزبان هفتمین اجلاس مدیران بنادر کشورهای ساحلی خزر

به گزارش قدس آنلاین از بهشهر ، خدمتگزار افزود : بررسی آخرین پیشرفت ها و دستاوردهای بنادر حوزه دریای خزر ، توسعه و گسترش همکاری های بندری و دریایی ، تسهیل تجارت و روان سازی مقررات تخلیه و بارگیری کالا ، تشریک مساعی در عرصه های اقتصادی در بخش کشتیرانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه زیر ساخت ها و افزایش کارایی و ارتقاء عملکرد بنادر دریای خزر با انتقال تجربیات و همکاریهای علمی و آموزشی بخشی از محورهای این نشست می باشد.

وی با بیان اینکه صنعت حمل و نقل دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است ، یادآور شد : ایمنی و امنیت دریانوردی ، تجسس و نجات دریایی ، کنترل و بازرسی کشتی ها ، پیشگیری و مقابله با آلودگی ناشی از کشتی ها با برگزاری مانورهای مشترک و توسعه خطوط کشتیرانی و تعمیر و نگهداری کشتی ها از دیگر محورهای این اجلاس بین المللی می باشد.

مدیر بندر امیرآباد به توریسم دریایی  و ظرفیت بالای سواحل استان در این حوزه اشاره و تاکید نمود :  در تلاش هستیم با طرح این موضوع در این اجلاس ، ظرفیت های لازم برای حمل و نقل مسافری را ایجاد نماییم.

خدمتگزار با اشاره به حفظ محیط زیست دریایی ، خاطرنشان کرد : همکاری و همگرایی برای حفاظت از محیط زیست دریایی مورد تأکید کشورهای حاضر در این اجلاس خواهد بود .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.