قدس آنلاین: معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا در بحث ارتباط با سایر کشورها تنها به فکر رسیدن به اهداف و منافع خود بوده و خواسته طرف مقابل برایش اهمیتی ندارد . در چنین شرایطی عقل و منطق می‌گوید که برقراری ارتباط با این کشور عقلانی نیست.

برقراری ارتباط با آمریکا منطقی و عقلانی نیست

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسین نجات در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: مهم‌ترین هدف از این کار آشنایی تمامی خبرنگاران با ایده‌ها و اهداف دشمنان بوده تا فعالان رسانه‌ای ضمن آشنایی با برنامه‌های رسانه‌های دشمن علیه اسلام از فعالیت در این جبهه خودداری کنند و در این رابطه باید دارای بصیرت و دشمن‌شناسی خوبی باشیم.

وی بیان کرد: امروز رسانه  قدرتی نرم برای جمهوری اسلامی بوده که می‌تواند در افکار مردم اثرگذار باشد.

وی افزود: بسیج رسانه در جهت ساماندهی تشکل فعالان رسانه‌ای تشکیل شد و مهم‌ترین هدف از این کار آشنایی تمامی خبرنگاران با ایده‌ها و اهداف دشمنان بوده تا فعالان رسانه‌ای ضمن آشنایی با برنامه‌های رسانه‌های دشمن علیه اسلام از فعالیت در این جبهه خودداری کنند و در این رابطه باید دارای بصیرت و دشمن‌شناسی خوبی باشیم.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به قدرت رسانه‌ای خاطرنشان کرد: نرم‌افزارهای تلفن همراه فضای ارتباطی را تغییر داده و فرد با یک گوشی تلفن همراه در جریان آخرین اخبار و اطلاعات قرار می‌گیرد، در حالی که در گذشته تنها تعداد محدودی مجله، هفته‌نامه و روزنامه بود.

نجات تصریح کرد: امروز رسانه به عنوان ابزار قدرت، تسلط و نفوذ تبدیل شده و یکی از قدرت‌هایی که امروز مطرح است قدرت رسانه‌ای بوده که حرف اول را می‌زند و کسانی که دارای شبکه‌های رسانه‌ای و ماهواره‌ای بهتری هستند قدرت‌مندترند.

وی تأکید کرد: در موضوع عموهای فیتیله‌ای باوجود برخورد جدی صداوسیما و عذرخواهمی همگان از آذری‌زبان‌ها بازهم شاهد مشکلاتی هستیم و یا در بحث فتنه 88 فضاهایی ایجاد شد که در آن شبکه‌های مجازی نقش داشتند و در بحث مصر هم اینگونه نقش‌آفرینی‌های رسانه‌ای را شاهد بودیم.

معاونت فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره آخرین وضعیت خبرنگاران بازداشتی گفت: موضوع خبرنگاران بازداشتی را باید دادگاه رسیدیگی کند، متأسفانه عده‌ای از این افراد بازی خوردند و دستگاه اطلاعاتی باید در این رابطه پیگیری لازم را داشته باشد و این امید را داریم که اگر ثابت شود اقدام صورت گرفته خبرنگاران بازداشتی از روی ناآگاهی بوده با رأفت همراه شود.

نجات عنوان کرد: در حوزه معاونت فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برنامه‌ ویژه‌ای برای فعالان رسانه‌ای داریم تا این گروه بتوانند به خوبی با گفتمان انقلاب آشنا شده و این گفتمان را در قلم خود به شکلی ساده، مفید و صحیح بیان کنند.

وی بیان کرد: شبکه‌ها و کمپین‌ها به خصوص در بحث واکنش نسبت به اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) بسیار تأثیرگذار بودند و در بحث پیاده‌روی اربعین هم با استقبال خوبی همراه بود و جمع رسانه‌ای می‌تواند منشأ قدرت نظام باشد و مانع از نفوذ دشمن بشود.

معاونت فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ضریب نفوذ شبکه‌های مجازی در افراد خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ اینترنت 45 درصد و ضریب نفوذ ماهواره 50 درصد است و این نفوذ در طرف مقابل بدون زور و با روش نرم اثرگذار است.

نجات گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که مذاکره بهانه بوده و برای تحمیل خواسته‌هاست و ایشان در جای دیگری بیان فرمودند که نفوذ وسیله‌ای برای تحمیل اراده دیگران است و این نفوذ در موضوعات فرهنگیف اجتماعی، امنیتی و سیاسی بیشتر بوده که در میان این نفوذها نفوذ فرهنگی و فکری بسیار مهم‌تر است، زیرا دشمن می‌خواهد به ما بقبولاند که رفتار انقلابی و شعار مرگ بر آمریکا پسندیده نیست و نه تنها ثمری نداشته بلکه موجب ضرر ایرانیان شده است.

وی افزود: دشمن می‌گوید که اگر مشکل معیشت داری به دلیل شعار مرگ بر آمریکایی که می‌گویی بوده و باید برای حل این مشکل همکاری اقتصادی با این کشور داشته باشید و دشمن به دنبال تغییر باورها بوده و می‌خواهد که به عناوین مختلف با ایران ارتباط برقار کند تا از این طریق بتواند در کشورمان نفوذ کند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: باید تشکلی بین رسانه های متعهد به انقلاب اسلامی شکل بگیرد که خبرنگاران و روزنامه نگاران این حوزه با یکدیگر در ارتباط باشند.

نجات فعالیت های بسیج رسانه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بسیج رسانه می تواند واسطه ای برای ساماندهی نیروهای متعهد در حوزه اطلاع رسانی باشد.

وی با اشاره به اینکه باید خوراک فکری خبرنگاران به درستی تامین شود، تصریح کرد: اگر فعالیت های دشمنان علیه نظام اسلامی به درستی برای خبرنگاران بازگو شود به نظر من کسی باقی نمی ماند که در جبهه دشمن بازی کند.

معاونت فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه ارتباط با آمیرکا هیچ نفعی برای ایران ندارد، گفت: ایران بیش از 30 سال است که با آمریکا قطع ارتباط کرده و توانسته موجود زنده به فضا پرتاب کند و در جهت مقابل هم کشوری که در همین مدت با آمریکا ارتباط برقرار کرده، هیچ سود و نفعی برایش حاصل نشده است، پس باید نتیجه گرفت که آمریکا در بحث ارتباط با سایر کشورها تنها به فکر رسیدن به اهداف و مافع خود بوده و خواسته طرف مقابل برایش اهمیتی ندارد و در چنین شرایطی عقل و منطق می‌گوید که برقراری ارتباط با این کشور زورگو منطقی و عقلانی نیست.

*سیدمحمد شخص‌امام‌پور

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عاشق وطن IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    مجری از ماهاتیر محمدی پرسید آمریکا دشمن مشترک همه مسلمانان است. چرا شما مثل ایران با آمریکا مبارزه نمی کنید؟ ماهاتیر محمد در پاسخ گفت: بله! درست می فرمایید! آمریکا دشمن همه ماست و مانند یک گاو شیرده خشمگین است. منتها ما در مالزی پستانهای او را چسبیده ایم و شما در ایران شاخ او را! چقدر تفاوت درنگاه !؟!؟!) رفتار خردمندانه همیشه عامل پیشرفت ملتها و کشورهاست