قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی از برپایی ۳۴ موکب همزمان با اربعین توسط خراسان رضوی در عراق خبر داد.

برپایی ۳۴ موکب همزمان با اربعین توسط خراسان‌رضوی در عراق

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان صبح امروز در جلسه ستاد استانی هماهنگی و پشتیبانی راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع) که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: 85 هزار ویزا  از سوی اداره‌کل حج و زیارت خراسان رضوی برای زائران حسینی برایایام اربعین صادر شده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین 130‌هزار نفر از هم استانی‌ها در سامانه سماح برای تشرف به کربلا  همزمان با ایام اربعین ثبت نام کرده‌اند.

رشیدیان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تعداد ثبت‌نام کنندگان برای تشرف به کربلا در ایام اربعین افزایش پیدا می‌کند، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح به 150 هزار نفر برسد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در راستای تسهیل تردد زائران افزایش پروازهای مستقیم و غیر مستقیم، قطار و ناوگان حمل و نقل عمومی برای انتقال زئران به مرز و داخل عراق در دستور کار قرار دارد.

وی به اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد استانی هماهنگی و پشتیبانی راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و گفت: مجموعا 34 موکب توسط خراسان رضوی در کشور عراق برپا می‌شود که این تعداد، موکب‌های شناسنامه‌دار و اعلام شده به ستاد استان هستند.

رشیدیان با اشاره به اینکه 300 موکب با هماهنگی و مدیریت اعتاب مقدسه عراق، توسط آستان قدس رضوی همزمان با راهپیمایی اربعین ساماندهی می‌شود، تصریح‌کرد: هرچه سریعتر تجهیزات و اقلام مصرفی برای زائران و راهپیمایان اربعین به کشور عراق انتقال داده شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی بزرگ اربعین در کشور عراق کمک به میزبانی کشور عراق از زائران اربعین است.

استاندار خراسان رضوی بر آمادگی همه دستگاه‌های استانی برای میزبانی از زائران رضوی در دهه پایانی صفر در مشهد مقدس تاکید کرد و گفت: بعد از اربعین حسینی مشهد مقدس آماده میزبانی از زائران در دهه پایانی صفر می‌شوند.

*اعزام 160 نفر از خدام رضوی به راهپیمایی بزرگ اربعین در عراق

 حجت‌‌الاسلام سیدجلال حسینی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، اظهار داشت: خدام رضوی به‌منظور ارائه خدمت به زائران در ایام اربعین به کشور عراق اعزام می‌شوند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از آمادگی آستان قدس رضوی برای ساماندهی و خدمت رسانی به 300 موکب خبر داد و گفت: آستان قدس در اربعین حسینی در عراق حداقل چهار موکب به فاصله 20‌کیلومتر از یکدیگر داشته باشد که یکی از موکب‌ها در مدینه‌الزائرین امام حسن مجتبی(ع) در 13 کیلومتری کربلا قرار دارد.

حسینی همچنین از ارائه محصولات فرهنگی آستان قدس به زائران کربلا با ظرفیت یک میلیون نفر خبر داد.

*پیش‌بینی اعزام 150 هزار زائر خراسان رضوی به راهپیمایی اربعین حسینی

مسعود مجردی مدیرکل حج زیارت خراسان رضوی ، اظهار داشت: تا امروز، بیش از 85 هزار ویزا توسط سرکنسولگری عراق در مشهد صادر شده است، 130 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود 150 هزار نفر زائر از مرز‌های خراسان رضوی به سمت عراق اعزام شوند.

وی با اشاره به اسکان موقت زائران در منطقه کوت عراق پس از خروج از مرز گفت: تاکنون هیچ اقدامی در رابطه با ساماندهی منطقه کوت، چه از سوی عراق و چه از سمت استان انجام نشده است و باید گفت وزن اقدامات خراسان رضوی بسیار بیشتر از آن چیزی است که تا به امروز در کوت انجام شده و با این اعداد و ارقام نمی‌توانیم کار را در آن منطقه پیش ببریم.

مدیرکل حج زیارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمان و ترافیکی که هم‌اکنون در مرزها وجود دارد، تنها امکان انتقال وجه نقد به داخل خاک عراق وجود دارد و می‌توان مواد مورد‌ نیاز را از داخل خاک عراق خریداری کرد و پخت‌و‌پز را در همان‌جا انجام داد.

مجردی با تأکید بر اینکه دست ما به لحاظ زیرساختی و پشتیبانی در منطقه کوت خالی است، بیان کرد: هم‌اکنون این نیاز به صورت جدی احساس می‌شود که بر روی پشتیبانی و ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه کوت بحث و بررسی بیشتری انجام شود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.