قدس آنلاین- تبریز: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: امسال یک هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان را از معافیت‌های مالیاتی برخوردار خواهیم کرد و این روند در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

معافیت مالیاتی ۱۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان/ استخدام دولتی خیانت به جوانان است
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سورنا ستاری ظهر در دیدار با مدیران صنعتی بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در بخش‌های مختلف پیشرو بوده است، اظهار داشت: این پیشرو بودن را در حوزه علمی و فناوری که به بنده مربوط می‌شود احساس می‌کنم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: تغییر تفکرات در حوزه دانشگاه‌ها برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان ضروری است تا بتوانیم به نقطه مطلوب برسیم و در این میان صنعت نیز باید از علوم روز دانشگاهی پیروی کند و در کنار دانشگاه‌ها صنعت شکل گیرد.

وی ادامه داد: در سیستم‌های دانش بنیان جهان پیشرفته دولت نقش چندانی ندارد و به جز پژوهش‌های خاص دولت دخالتی در پژوهش‌ها ندارد و پژوهش‌هایی که قابلیت تجاری‌سازی را نداشته باشند صورت نمی‌گیرد.

ستاری افزود: دولت متورم در داخل کشور موجب مشکلات زیادی می‌شود و ما نیز آمادگی داریم تا زمینه حضور و فعالیت بیشتر بخش خصوصی را فراهم کنیم.

وی گفت: آمادگی داریم تا در قالب دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی از پروژه‌های علمی و دانش بنیان حمایت کنیم و البته مهم‌ترین بحث در زمینه فناوری‌های نو تغییر فرهنگ و نگرش‌ها است تا دانش نو در زمینه اقتصادی و صنعتی ایفای نقش کند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: با نوآوری در حوزه صنعت می‌توان به درآمدهای بالایی رسیده و صنایع باید با ریسک‌پذیری در این حوزه وارد شده و ظرفیت‌های بالا را به کار گیرند.

ستاری اظهار داشت: در داخل کشور قابلیت‌های زیادی در زمینه توسعه‌ای داریم و تنها در زمینه تنوع زیست محیطی به حدی تنوع وجود دارد که در یک استان کوچک چندین برابر کل قاره اروپا تنوع زیست محیطی و گیاهی داریم اما موفقیت‌های آنان چندین برابر ما است.

وی به فعالیت کمیته فناوری مشترک ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: کمیته‌های فناوری مشترک یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری ایران و روسیه است و جلسات زیادی نیز در این زمینه برگزار شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: سرمایه کشور فقط نفت و گاز نیست و استخدام نیروهای انسانی جوان به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه علمی کشور در ادارات دولتی، خیانت به این قشر است.

وی افزود: فروش خام برخی محصولات صادراتی همچون نفت، زرشک، عسل و زعفران در کشور باید متوقف شود و دانش و نوآوری در عرضه این محصولات وارد چرخه تولید و صنایع تبدیلی شود.

ستاری ادامه داد: امسال یک هزار و 500 شرکت دانش بنیان را از معافیت‌های مالیاتی برخوردار خواهیم کرد و این روند در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت و به شرکت‌ها و کارخانجات توصیه می‌کنیم از این شرایط فراهم شده استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 220 هزار دانشجو در استان وجود دارد و خود مدیران صنعتی بخش خصوصی باید زمینه‌های حمایتی از آنان را فراهم کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.