پانزدهمین کاروان پیاده مشهد – کربلا (کاروان پیاده انصار الحسین)، بعد از ۵۵ روز حرکت با پای پیاده از مشهد الرضا(ع)، به مقصد کربلای معلی، وارد خاک عراق شد.

پانزدهمین کاروان پیاده مشهد – کربلا وارد خاک عراق شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: کاروان پیاده انصارالحسین(ع)، حرکت خود را برای پانزدهمین سال، 27 شهریورماه امسال از جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، به قصد زیارت حضرت سید الشهداء(ع)، آغاز کرد که بعد از طی حدود دو هزار کیلومتر با پای پیاده، بعد از عبور از مرز شلمچه و همزمان با آغاز راهپیمایی بزرگ اربعین وارد خاک عراق شد.

سخنگوی کاروان پیاده مشهد- کربلا گفت: کاروان پیاده انصار الحسین(ع)، امروز و همزمان با فرا رسیدن اولین روز از ماه صفر وارد خاک عراق شدند و همزمان با آغاز پیاده روی بزرگ اربعین در عراق، خود را به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت اباعبد الله الحسین(ع)، می‌رسانند.

ارجمند افزود: اعضای این کاروان، با عبور از شهرهای تربت‌حیدریه، بجستان، فردوس، طبس، خورو بیابانک، نائین، ورزنه، شهرضا، دهاقان، بروجن، لردگان، ایذه، اهواز به مرز شلمچه رسیدند و از طریق این مرز و بعد از طی تشریفات قانونی به قصد زیارت عتبات عالیات و کربلای معلی وارد خاک عراق شدند.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، این کاروان بعد از 15 روز پیاده روی در خاک عراق پنج روز قبل از اربعین به کربلای معلی می رسد و بعد از زیارت حرم حضرت سید الشهداء(ع)، و حضور در اجتماع عظیم عزاداران و عاشقان اباعبد الله الحسین(ع)، در روز اربعین، به سمت نجف اظرف حرکت کرده و به زیارت حضرت امیر المومنین علی(ع)، مشرف می‌شوند و همزمان با روزهای آخر ماه صفر به ایران باز می گردند.

ارجمند با بیان اینکه تمهیدات لازم برای استقبال با شکوه از این کاروان پیاده، در زمان بازگشت اعضاء کاروان از این سفر زیارتی اندیشیده شده است اضافه کرد: مراسم استقبال با شکوهی از این کاروان در روزهای آخر ماه صفر با حضور مسئولان پایتخت معنوی ایران، مردم ولایت مدارد، خانواده های معظم شهداء و ایثارگان و هیئت های مذهبی برگزار می‌شود.

سخنگوی پانزدهمین کاروان پپاده انصار الحسین(ع)، خاطرنشان کرد: مهمترین هدف این کاروان پیاده، اشاعه فرهنگ حسینی، نشر و گسترش مفاهیم مرتبط با عاشورا و تبیین ابعاد مختلف قیام حضرت اباعبد الله الحسین(ع)، است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.