معاون‌ اول رئیس‌جمهور با تاکید براین که دستگاه قضا باید مراقبت کند و کسانی که پشت پرده به بابک زنجانی روحیه می‌دهند، عبرت بگیرند، گفت: این متهم اگر ۲۲ میلیارد یورو پول دارد، چرا پول مملکت را نمی‌دهد؟

برخی پشت پرده به زنجانی روحیه می‌دهند/ اگر زنجانی ۲۲ میلیارد یورو دارد چرا پول مملکت را نمی‌دهد؟
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در سومین کنفرانس ملی مدیریت بحران که صبح امروز (یکشنبه) 24 آبان ماه در برج میلاد برگزار شد با ابراز امیدواری برای هرچه باشکوه برگزار شدن انتخابات پیش رو اظهار داشت: موضوع بحران، موضوعی فراتر از موضوع بلایای طبیعی است و توافقی که در سطح مدیریتی و کارشناسی و عامه مردم وجود دارد که ایران کشوری است که با بحران‌های مختلف از جمله بحران‌های زیست‌محیطی تا بحران‌های طبیعی تا آسیب‌ها و تنگناهای اقتصادی و اجتماعی روبرو است.

وی ادامه داد: البته آنچه که به عنوان توافق و تجربه نشان داده است، آن است که هر مسئله از جمله آسیب، تهدید، الزاماً بحران نیست بلکه بحران از زمانی شروع می‌شود که تهدیدهای پیش رو به درستی مدیریت نشوند و تبدیل به بحران‌های مشکل‌ساز شوند و هزینه‌های بسیاری را برای کشور به همراه داشته باشد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: امیدواریم دستگاه‌های مدیریتی کشور در سطوح مختلف با اشراف و مدیریت صحیح برخورد کند و مردم را به طور جدی در جریان مسائل قرار دهند چراکه یقیناً بخش زیادی از بحران‌هایی که با آن روبرو می‌شویم، اطلاع‌رسانی درست و دقیقی به مردم صورت بگیرد، به نهادهای مدنی کمک می‌کند تا حضور فعالی داشته باشند و بحران‌ها قابل اصلاح و مدیریت صحیح‌تر است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مسائل طبیعی و حوادث غیرمترقبه در کشور خاطرنشان کرد: متأسفانه هزینه‌های بسیاری بر مردم تحمیل شد و ما تجربه‌های زیادی را برای مقابله با حوادث غیرمترقبه داریم، اما مهم آن است که بعد از یک دوره طولانی بتوانیم ارزیابی دقیقی را داشته باشیم تا بتوانیم بهترین و دقیق‌ترین استفاده را از تجربیات خود داشته باشیم و از حوادث پیشگیری کنیم.

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی خاطرنشان کرد: با بحث تقویمات اقلیمی به طور جدی رو‌به رو هستیم و ابعاد آن مشخص نیست و باید مطالعات دقیقی در سطح کشور و بین‌المللی ایجاد شود تا بتوانیم ابعاد مسئله را به طور دقیق داشته باشیم تا بفهمیم این تغییرات چگونه در کشور به وجود می‌آید.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه بسیاری از مسائلی که با آن روبرو هستیم به دلیل دخالت نابه‌جای انسان در طبیعت است، خاطرنشان کرد: ما با انواع تصرف‌های غیرقانونی در اراضی، ساخت‌وساز غیرقانونی در مسیر رودخانه‌ها و کنار دریاها و پدیده‌هایی امثال زمین‌خواری و کوه‌خواری روبرو هستیم که این امر به طبیعت ضربه می‌زند و هم از طرفی دستگاه‌های کشورمان را با فسادهای ناصحیح آلوده می‌کند و این فسادها می‌تواند مدیریت و نظام اداری را با مشکل روبرو سازد که باید این مسائل را به طور جدی دنبال و با آن برخورد کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: همه دستگاه‌ها مکلف هستند تا با تخلفات غیرقانونی در بخش اراضی، جنگل و طبیعت برخورد کنند و عزم جدی دولت در مبارزه با مفاسد باید به صورت قاطعانه نشان داده شود و نظام باید قاطعیت خود را در برخورد با کارهای غیرقانونی و مفاسد نشان دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اظهارات اخیر دادگاه متهم نفتی خاطرنشان کرد: این خیلی بد است و قابل قبول نیست، فردی دو میلیارد و 700 میلیون دلار پول مملکت را در اختیار داشته و برده باشد و در دادگاه از موضع طلبکار و قهرمان با جمهوری اسلامی صحبت کند.

وی ادامه داد: از موضع فردی که خیلی پول دارد و 22 میلیارد یورو در حساب دارد صحبت می‌کند که باید بگوییم تو اگر پول داری چرا پول مملکت را نمی‌دهی، پول مملکت را بده از زندان برو و به کار و زندگیت برس، با این روش برخورد کردن توهین‌آمیز است و دستگاه قضایی باید مواظبت کند و کسانی که در پشت پرده به وی روحیه می‌دهند باید عبرت بگیرند.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اصلاً در این دادگاه گفته نمی‌شود چه کسانی این پول را در اختیار وی قرار دادند و گفته نمی‌شود که وی با این پول چه کار کرده است و این پول الآن کجاست بلکه یکسره به وزیر انقلابی متدین، پاک جمهوری اسلامی آقای زنگنه گفته می‌شود که چرا این قضیه را پیگیری کردی و وی می‌گوید که چرا سوار ماشین من می‌شوی که در حالی که آقای زنگنه یکی از قوی‌ترین، پاکترین و با سابقه‌ترین وزرای کشور است که تنها باید عزم جدی‌ای را در مبارزه با فساد داشته باشیم و در مبارزه با فساد در همه بخش‌ها نباید تردید کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید پیشگیری را در اولویت کار خود قرار دهیم و باید مقاوم‌سازی کنیم و در همین سال جاری تصویب کردیم که 200هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن، مقاوم‌سازی شود و 3هزار میلیارد تومان در اختیار منابع بانکی با سود 4درصد در اختیار بنیاد مسکن قرار داده‌ایم و باید در مقاوم‌سازی ساختمان‌ها جدیت به خرج دهیم و رئیس بنیاد مسکن گفته‌اند که تا کنون 60هزار واحد قرارداد بسته شده و باقی در حال اجراست.

جهانگیری خاطرنشان کرد: برای پیشگیری بحران در وزارت کشور باید ادامه داشته باشد و هجم منابع قابل توجهی به این امر اختصاص می‌یابد که اگر در پیشگیری به خوبی عمل کنیم می‌توانیم از بسیاری از حوادث پیشگیری کنیم و در مرحله پیشگیری نیز باید بیمه‌ها را به صحنه بیاوریم.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم دوستان ستاد مدیریتی بحران نیز عزم جدی را در این زمینه دارند، باید واحدهای مسکونی را بیمه کنیم چرا که در صورت پیشگیری هزینه‌های ما کمتر شده بنابراین هم بیمه‌ها، هم وزارت اقتصاد، دارایی و هم بیمه مرکزی باید به صورت جدی در این زمینه حضور پیدا کند.

جهانگیری در پایان خاطرنشان کرد: وزارت کشور باید به دستگاه دیگر ابلاغ کند تا مسیر رودخانه‌ها را آغاز کند و اتفاقاتی که در اثر بی‌توجهی یا سهل‌انگاری اتفاق افتاده است باید اصلاح شود و با پیگیری می‌توان یک پوشش مطمئنی را می‌توانیم به مردم بدهیم و از این مسئله عبور کنیم و دولت در همه مواردی که در کشور می‌افتد در همه مسائل مانند سرمازدگی‌ها صورت می‌گیرد برخورد مناسبی را انجام می‌دهد تا مردم نگرانی کمتری داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.