قدس آنلاین: رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد مقدس گفت: ۵ موکب شامل موکب شلمچه، موکب نجف، موکب میان راهی نجف-کربلا، موکب کربلا و موکب کاظمین توسط شهرداری مشهد دایر و ایجاد شده است.

۵ موکب زائران پیاده اربعین توسط شهرداری مشهد دایر شده است

به گزارش قدس آنلاین، سید وحید موسویان ظهر امروز در نشست خبری ستاد اربعین شهرداری مشهد در سالن شهدای شهرداری اظهار داشت: اربعین مظهر اقتدار تشییع در جهان اسلام و بزرگترین تجمع ایدئولوژیک در جهان است زیرا هیچ تفکری در دنیا نمی تواند این جمعیت را طی یک هفته در یک مکان گردهم بیاورد.

وی با بیان اینکه امروز نگاه راهبردی اهل بیت(ع) در قاعده زیارت اربعین امام حسین در حال تجلی است گفت: موضوع اربعین در گفتمان اسلام و نگاه توحیدی دارای یک جایگاه رفیع است و همواره از آن به عنوان یک هدفگذاری در جامعه اسلامی یاد می‌کنند.

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد افزود: یکی از شاخصه‌های جهان تشییع در روز اربعین و کربلای حسینی به معرض دید جهانیان گذاشته می‌شود.

موسویان تاکید کرد: مراسم اربعین بزرگترین تجمع در بین ادیان جهانی است اما تاکنون نتوانسته‌ایم از این ظرفیت در رسانه‌ها خود به نحو احسن استفاده کنیم.

مشاور شهردار مشهد با اشاره به استقبال بی نظیر زائران ایرانی در سال‌های اخیر گفت: تعداد زائران ایرانی در سال 90 حدود 20 هزار نفر، در سال 92 حدود 400 هزار نفر، در سال 93 حدود یک میلیون و 600 هزار نفر و در سال جاری نیز با پیش بینی‌های انجام شده به بیش از 2 میلیون نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به توجه رهبری به مراسم اربعین خاطرنشان کرد: حضور میلیونی مردمی ایران در اربعین امام حسین(ع) موضوعی بوده که همواره رهبری به آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد عنوان کرد: رنگ و بوی اربعین و اهتمام به گفتمان اربعین در بین مردم در حال تقویت است، به شکلی که شهرداری مشهد با محوریت ستاد اربعین به صورت منسجم تر به این موضوع ورود پیدا کرده است.

موسویان یادآور شد: با دستور شهردار مشهد ستادی به نام ستاد اربعین تشکیل و در ذیل آن کمیته‌هایی همچون اطلاع رسانی، خدمات شهری، فرهنگ و رسانه، امنیتی، حمل و نقل و پشتیبانی ایجاد شد.

مشاور شهردار مشهد با اشاره به ستاد اربعین شهرداری تاکید کرد: در رابطه با ایجاد ستاد اربعین باید دانست که ساختار جدیدی به شهرداری اضافه نشده و تمامی مسئولان در این ستاد با حفظ سمت این کار را به عهده گرفته و به نوکری اباعبدالله(ع) می‌پردازند.

وی بیان کرد: شهرداری مشهد در بخش‌های اسکان، خدمات شهری، حمل و نقل و برنامه‌های فرهنگی در کشور عراق و شهر نجف به خدمات رسانی می‌پردازد.

موسویان با اشاره به به بحث خدمات رسانی گفت: در این بخش 450 پاکبان و عناصر خدمت گذار که برخی تحت اشراف شهرداری و سایرین تحت عنوان بسیج شهرداری مشهد به نجف اشرف اعزام خواهند شد.

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: نیروهای شهرداری مشهد مدت 12 روز در کشور عراق حضور داشته و از 10 روز قبل از اربعین تا 2 روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: در بازه زمانی خدمات رسانی به اربعین تعداد 14 کامیون حمل زباله و ادوات مکانیزه رفت و روب شهری به همراه 108 چشمه سرویس بهداشتی به کشور عراق و شهر نجف ارسال خواهند شد؛ قابل به ذکر است که تمامی این ادوات و امکانات پس اتمام این ایام به مشهد بازگردانده می‌شوند.

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد تاکید کرد: نوع حضور نیروهای شهرداری و حضور کلیه اعضای کاروان راهیان کربلا از شهرداری مشهد کاملا داوطلبانه است.

موسویان حمل و نقل را مهم ترین نیاز زائران عنوان کرد و افزود: بنا بر مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد تعداد 150 دستگاه اتوبوس به منظور خدمات رسانی به زائران و انتقال ان ها از کنار مرز ها تا نجف به شور عراق منتقل می‌شوند.

مشاور شهردار مشهد افزود: در کاروان حمل و نقل ما بنا شد تا 150 دستگاه اتوبوس به همراه 350 نیروی حمل و نقلی شامل 300 راننده و 50 نیروی تخصصی و تعمیرات به منظور خدمات رسانی به مرز های جنوبی کشور و سپس کشور عراق انتقال پیدا کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تنها 7 درصد از نیروی پاکبان و حمل و نقل شهری مشهد به کشور عراق اعزام خواهند شد و برای جایگزینی جای خالی این 7 درصد برنامه‌های دقیق و ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد تصریح کرد: در بین مراسمات مذهبی اولویت اصلی شهرداری مشهد میزبانی از زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا (ع) است.

موسویان ادامه داد: 5 موکب شامل موکب شلمچه، موکب نجف، موکب میان راهی نجف-کربلا، موکب کربلا و موکب کاظمین توسط شهرداری مشهد دایر و ایجاد شده است و در این مدت به لحاظ اسکان، پذیرایی و توزیع محصولات فرهنگی به زائران اباعبدالله(ع) خدمت رسانی می کنند.

مشاور شهردار مشهد بیان داشت: با پیش بینی‌های صورت گرفته به نظر می رسد حدود 100 هزار نفر از شهر مشهد و 150 هزار نفر از استان خراسان رضوی در راهپیمایی اربعین شرکت و به کربلا عزیمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در روز پنج شنبه هفته جاری مراسم وداعی با کاروان اربعین شهرداری مشهد در عرصه میدان شهدا با حضور شهردار مشهد و اعضای شورای اسلامی و خانواده عازمین صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.