پیشنهاد سردبیر

حسین پورحسین: پدر یک شهید خانه مسکونی خود را برای احداث مدرسه اهدا کرد و راهی خانه سالمندان شد.

پدر شهید، زندگی  در خانه سالمندان  پس از اهدای خانه اش  برای مدرسه را برگزید

به گزارش خبرنگار ما، صبح روز گذشته مراسم افتتاح مدرسه شهید «طویلی»  در روستای گوارشک با حضور پدر شهید طویلی که خانه مسکونی‌اش را به مدرسه اختصاص داده برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش تبادکان در مراسم افتتاح این مدرسه گفت: طی خدمت در آموزش و پرورش شاهد افتتاح مدارس زیادی بوده‌ام، اما امروز در مراسم افتتاحی حضور دارم که خیری این مدرسه را بنا نهاده است که تمام هستی و دارایی خود را برای زنده نگه داشتن نام پسر شهیدش که دوست داشت در این روستا مدرسه‌ای دایر شود، به آموزش و پرورش اهدا و منزل مسکونی خود را برای تعلیم و تربیت فرزندان این روستا واگذار کرده و خود برای ادامه زندگی به خانه سالمندان رفته است.

خوش نیت افزود: این افتتاحیه از جنس دیگری است و کلاس درس آموزنده‌ای برای همه ما به شمار می‌آید و باید این تفکر ناب این پدر شهید و خیر نیک اندیش را پاس بداریم.

غلامعلی رأفتی، رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز در خراسان رضوي در حاشیه این مراسم به خبرنگار قدس گفت: از سال 1377 تاکنون سه هزار و 300 خیر مدرسه ساز در مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوي حضور فعال دارند و بسیاری از نهادها و شرکت‌های حقیقی و حقوقی هم در امر مدرسه سازی با این مجمع همیاری و مشارکت دارند.

حسن حیدری، مشاور مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آموزش و پرورش خراسان رضوي هم به خبرنگار قدس گفت: در سال تحصیلی 95-94 حدود 140 پروژه مدرسه سازی با ظرفیت 800 کلاس درس در استان به بهره برداری رسیده که سهم خیرین مدرسه ساز در این زمینه بسیار ارزشمند بوده است.

 

با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛ اجتماع بزرگ عزاداران حسینی  در شاندیز

شاندیز- خبرنگارقدس: اجتماع بزرگ عزاداران حسینی (منشور عزت) همراه با حرکت نمادین کاروان اسرای حسینی(ع) و اجرای نمایش‌های آیینی با حضور مردم منطقه شاندیز برگزار شد.

این اجتماع با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طرقبه و شاندیز، شهرداری و شورای اسلامی شهر به مدت پنج شب همراه با اجرای نمایش‌های آیینی در مسجد جامع شاندیز ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در جمع بزرگ اجتماع عزاداران حسینی در مسجد جامع شاندیز گفت: محرم یادآور یک قیام حیات بخش و برای جامعه بشری عزت آفرین بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: قیام عاشورا به یک پرچم برافراشته شده در جامعه بشری تبدیل شد که پس از هزار و 400 سال امروز همچون خورشیدی می‌درخشد و جامعه ایمانی و تشیع را نورانی می‌کند و گرمی می بخشد.

 

بارگاه شهدای گمنام بشرویه  پایگاه فرهنگی می‌شود

بشرویه- خبرنگار قدس: مسؤول حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: قرار گرفتن شهدای گمنام در مصلای امام خميني(ره) بشرویه فرصت ارزشمندی است که بارگاه شهدا را به پایگاه معنوی و فرهنگی تبدیل می‌کند.

سرهنگ علی قاسمی افزود: شهدا، امامزادگان عشق هستند و هر خدمتی از دستمان برآید باید انجام دهیم و خوشبختانه برای ساماندهی شهدای گمنام در بشرویه با توجه به همدلی و همزبانی که میان مسؤولان وجود دارد، توافق‌های خوبی انجام شده است.

 

برگزاری آزمون قرآن و عترت در خلیل آباد

خلیل‌آباد- خبرنگارقدس: چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت طی دو مرحله در خلیل‌آباد برگزار شد.

این آزمون با حضور 138 شرکت‌کننده خواهر در محل کانون سلمان شهر خلیل‌آباد برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد خلیل‌آباد گفت: این آزمون‌ها همه ساله در 13 رشته با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته‌هایی همچون حفظ، ترجمه، مفاهیم، نهج‌البلاغه و تدبر در قرآن برگزار می‌شود.

 

استاندار خراسان شمالی: قدردانی از شهدا بخشی از پدافند غیر عامل است

بجنورد- خبرنگار قدس: استاندار خراسان شمالی گفت: قدردانی از رشادت ها و جانفشانی های شهدا و خانواده معظم آنان بخشی از پدافند غیر عامل است.

سید علی اکبر پرویزی در جلسه شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان اظهار داشت: پیگیری مسایل و اهداف شهدا از سوی مسؤولان و خادمان دولت سبب حضور پرقدرت هر چه بیشتر مردم در صحنه های مختلف است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.