یکی از راهکارها برای تربیت دینی انس والدین با قرآن است، خانه ای که در آن قرآن تلاوت می شود ملائک رفت و آمد می کنند و شیاطین از آن خانه دور می شوند.

رزق حلال و انس والدین با قرآن نقش مهمی در تربیت دینی فرزندان دارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حقیقت، کارشناس مذهبی، می گوید: در واقعه کربلا جنگ خانواده ها بود، در یک طرف خانواده بنی هاشم و برخی اصحاب و طرف دیگر خانواده آل زیاد و آل مروان و بنی امیه، امام حسین(ع) از اجداد پاکش ابا داشت که با یزید بیعت کند و در طرف مقابل ابن زیاد است که پسر زنی بدکاره بود، در واقع دو خانواده  پاک و خانواده  ناپاک جریان کربلا را رقم می زند.

وی ادامه می دهد: در خانواده مادر مهم ترین نقش را در تربیت فرزند دارد، حضرت عباس و محمد حنفیه هر دو فرزند حضرت علی (ع) بودند ولی حضرت عباس خیلی شجاع تر و دلیر بود و این به مادر بر می گردد، زمانی که در کربلا سر وهب را به سمت مادرش پرتاب کردند مادر وهب سر را به سمت دشمن برگرداند و گفت در رسم ما نیست چیزی که قربانی دادیم پس بگیریم و این نشان دهنده نقش کلیدی یک مادر است.

این کارشناس مذهبی می افزاید: همانطور که کربلا جنگ والدین بود، جنگ اشقیاء با اصفیاء، انقلاب نیز جنگ والدین بود و هم چنین انتظار هم جنگ والدین است، مادران شیعه هنوز نتوانستند برای امام زمان(ع) یار تربیت کنند، اگر توانسته بودند امام زمان(ع) تاکنون ظهور کرده بود، طبق فرمایش امام صادق(ع) هر یک از شما باید برای ظهور امام زمان (ع) آمادگی داشته باشد و تیری داشته باشد که  این تیر همان فرزند ماست.

حجت الاسلام حقیقت همچنین می گوید: پیامبر اکرم(ص) فرمود "وای به حال  فرزندان آخر الزمان از دست والدینشان، از والدین به ظاهر مومنشان، به خاطر اینکه از احکام الهی چیزی به اولادشان آموزش نمی دهند و هر موقع فرزندان بخواهند چیزی یاد بگیرند منع می شوند و به دنیای پست و بی ارزش برای فرزندانشان راضی می شوند".

وی اظهار می دارد: برای تربیت دینی فرزند چند راهکار وجود دارد اول اینکه باید ببینید خودتان چه طور انسانی هستید، فرزندان ما آنطور می شوند که هستیم نه آنطور که می خواهیم، باید اول رابطه خودمان را با خدا اصلاح کنیم، یکی از نشانه های اصلاح رابطه ما با خدا نماز است، نماز را به زیبایی و اول وقت و حتی الامکان در مسجد بخوانید، به فرمایش حضرت علی(ع) رفیق خوب، علم پرسود، رحمت و ترک گناه نصیب اهل مسجد می شود.

دومین راهکار برای تربیت دینی انس والدین با قرآن است، خانه ای که در آن قرآن تلاوت می شود ملائک رفت و آمد می کنند و شیاطین از آن خانه دور می شوند، آخرین نکته که والدین باید به آن توجه کنند رزق حلال است.

منبع: رسا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.