پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برپایی موکب‌هایی‌ در مسیر استقبال زائرین کربلای معلی و نجف اشرف، گفت: موکب مستقر در مرز مهران واقع در استان ایلام، توسط اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان برپا می‌شود.

برپایی موکب اوقاف اصفهان در مرز مهران برای استقبال از زائرات عتبات عالیات

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی با اعلام این خیر در گفتگو با خبرنگا ما افزود:با توجه به منویات مقام معظم رهبری و همچنین بیانات ایشان، در سال جاری، سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در نظر دارد تا در اقدامی هماهنگ و با مشارکت خیّرین و خودجوش مردمی، موکب‌هایی را برای استقبال زائرین کربلای معلی و نجف اشرف در مسیر برپا کند.
وی تصریح کرد:در همین راستا نیز قرار است دو هزار نفر از روحانیون با برپایی خیمه‌های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی از سراسر کشور در مسیرهای حرکت زائران مستقر شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه مقرر شده است تا روحانیون از استان تهران و خراسان رضوی به خیمه‌های معرفتِ مستقر در کربلای معلی و نجف اشرف اعزام شوند، افزود: قرار است که این استان‌ها پذیرایی از زائران امام حسین(ع) در این شهرها را نیز برعهده داشته باشند.
صادقی تصریح کرد:همچنین سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، اداره اوقاف و امورخیریه استان اصفهان را به عنوان استان معیّن برای استقرار در مرز مهران، واقع در استان ایلام مشخص کرده است؛ لذا اداره اوقاف و امورخیریه استان اصفهان با کمک خیّرین و متولیان موقوفات، تمام توان و قوای خود را برای ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران به کار گرفته است تا بتواند این فعالیت را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.
وی اضافه کرد:برهمین اساس با اداره کل اوقاف و امورخیریه استان ایلام، هماهنگی‌های لازم در حال انجام است و قرار شده که موکب اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان در زمین یکی از موقوفات استان ایلام که در نزدیکی مرز مهران و در مسیر حرکت کاروان‌ها و زائران است، برپا شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ابراز کرد:ارائه خدمات فرهنگی، توزیع بسته‌های فرهنگی بین زائران، پذیرایی و همچنین اطعام زائران حسینی از جمله اقداماتی است که در این موکب صورت می گیرد.
صادقی خاطرنشان کرد:تمامی فعالیت‌های مذکور با هدف ارتقاء خدمات به زائران و همچنین ادای دِین به حضرت اباعبدا... الحسین(ع) صورت می‌گیرد؛ چراکه ما هرچه در این راه کار انجام دهیم، همچنان کم است.
وی یادآور شد:از تمام عاشقان سیدالشهدا(ع) و خیّرین نیکوکار دعوت می‌کنم تا در این امر خداپسندانه با اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان مشارکت داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.