قدس آنلاین:مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: تاکنون ۶ هزار ۹۷ نفر در استان برای صدور روادید و اعزام به مراسم اربعین حسینی در کربلا ثبت‌ نام کرده‌اند

۶هزار نفر از خراسان شمالی برای حضور در مراسم اربعین ثبت‌ نام کردند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمد باقر قاصری اظهار داشت: 6 هزار و 97 نفر تاکنون ثبت نام کرده اند و ثبت نام ها برای صدور روادید و اعزام پیاده به مراسم اربعین حسینی در کربلا تا چهارم آذرماه ادامه دارد.

وی افزود: براساس اعلام مسئولان وزارت امور خارجه و حج و زیارت و اعلام کشور عراق به هیچ فردی بدون داشتن ویزا اجازه ورود به کشور عراق داده نمی‌شود و همه زائران برای شرکت در مراسم اربعین باید برای دریافت ویزا اقدام کنند.

قاصری تصریح کرد: ثبت نام زائران در سامانه سماح سازمان حج و زیارت به آدرس http://samah.haj.ir همچنان ادامه دارد و افرادی که در این سامانه ثبت نام می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر مجاز زیارتی سراسر کشور که در این سامانه انتخاب می‌کنند، نسبت به ارائه مدارک جهت صدور ویزا اقدام کنند.

وی اظهار  داشت: متقاضیان حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین می‌توانند در قالب گروه‌های 5 تا 10 نفر در این سامانه ثبت‌نام کنند.

مدیر حج و زیارت استان گفت: هزینه صدور ویزای گروهی برای گروه‌های 5 نفر به بالا به ازای هر نفر 30 دلار و برای ثبت‌نام‌های انفرادی به ازای هر نفر 40 دلار است.

وی خاطرنشان کرد: یک برگ کپی از صفحه اول گذرنامه و یک قطعه عکس رنگی 3*4 زمینه سفید از جمله مدارکی است که سرگروهها علاوه بر گذرنامه باید برای دریافت ویزای گروهی ارائه دهند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.