قدس آنلاین - ایلام: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: بانک اطلاعات پژوهشی و نقشه جامع علمی استان باید تهیه شود.

لزوم تهیه بانک اطلاعات پژوهشی ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حشمت الله عسگری در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش و نوآوری استان ایلام با بیان اینکه تمامی دستگاه های اجرایی فعالیت های مربوط به حوزه پژوهش را در سامانه این بانک اطلاعاتی بارگذاری کنند، اظهارداشت: باید اولویت های پژوهشی و تحقیقاتی دستگاه های اجرایی در زمینه های مختلف براساس مزیت ها و نیازمندی های خاص استان تهیه شود.

وی با اشاره به اینکه مشخص شدن اولویت های پژوهشی باعث می شود بودجه های پژوهشی هدفمند هزینه شده و تکلیف پژوهشگران در زمینه حمایت دستگاه ها از طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های دانشجویی مشخص شود، افزود: نمی توان شرایط یکسانی در زمینه هزینه کرد اعتبارهای پژوهشی دستگاه ها در نظر گرفت زیرا نیازها و اولویت ها در دستگاه ها متفاوت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام تمامی دستگاه های اجرایی استان را موظف به نمایش دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی خود در نمایشگاه هفته پژوهش برای عموم مردم کرد و بیان داشت: بانک اطلاعات پژوهشی و نقشه جامع علمی استان باید تهیه شده و تمامی دستگاه های اجرایی فعالیت های مربوط به این حوزه را در سامانه این بانک اطلاعاتی بارگذاری کنند.

حشمت الله عسگری برنامه ریزی های لازم برای ایجاد بانک اطلاعاتی و طراحی سامانه به منظور رونمایی در هفته پژوهش را ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: در هفته پژوهش طرح درهای باز دانشگاه و برخی دستگاه های اجرایی به منظور بازدید دانش آموزان اجرا می شود و آمادگی حمایت از مدارس حاشیه شهر و روستاها برای بازدید از دانشگاه ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد دفتر مطالعات زنان و خانواده در دانشگاه ایلام توسط اعضای این کارگروه بررسی می شود، تصریح کرد: مطالعات در زمینه زنان و خانواده به صورت جسته گریخته انجام می شود و ایجاد این دفتر می تواند به منسجم شدن مطالعات و تحقیقات در این حوزه کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام بیان داشت: ایجاد دفتر مطالعات زنان و خانواده ضمن اینکه هزینه زیادی نیاز ندارد خود کارکرد اقتصادی داشته و می تواند منجر به درآمدزایی شود.

حشمت الله عسگری با انتقاد از عدم حضور روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش و فناوری، تصریح کرد: این کارگروه متعلق به دانشگاهیان است و نباید نسبت به این مقوله بسیار مهم بی تفاوت باشند و جلسات متعددی بدون حضور روسا و مسوولان دانشگاه برگزار شده که نیازمند برخورد جدی است و در صورت ادامه این روند باید ساز و کار برگزاری این کارگروه تغییر کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.