قدس آنلاین: رئیس سازمان ایثارگران نزاجا گفت: اجرای ماده ۵۱ قبض پرداختی ایثارگری تصویب شده و احکام ۴۸ هزار شهید حقوقی صادر شده که در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته است.

 احکام ۴۸ هزار شهید حقوقی نزاجا صادر شده است

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ داوود کاظمی دقایقی پیش در حاشیه اختتامیه سی و دومین همایش تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران نزاجا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف در برگزاری اینگونه مراسم‌ها تکریم مقام شامخ شهدا است و باید با اهداف و آرمان‌های والای آنها که احیای کلمة‌الله است به درستی آشنا شویم و به طبق توصیه‌ها و وصایای‌شان مراقب انقلاب باشیم و رهبر را تنها نگذاریم، همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند "این نظام و انقلاب را تنها نگذارید".

وی افزود: یکی از مهمترین سلاح‌ها در بحث دشمن‌شناسی و عدم انحراف است و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب کارهای فرهنگی همچون نماز اول وقت، حضور همیشه در صحنه و حرکت پشت سر ولایت فقیه جزء اهداف شهدا است.

رئیس سازمان ایثارگران نزاجا با اشاره به اینکه بحث خدمات‌رسانی به خانواده و شهدا در قانون تصویب شده، گفت: 71 درصد وعده داده شده اجرا شده و مابقی نیز تا پایان سال اجرایی می‌شود و طبق قانون تا آیین‌نامه‌ای تصویب نشود قابلیت اجرا نخواهد داشت.

کاظمی تصریح کرد: موضوع پیگیری‌ و پرداخت مرخصی‌های ذخیره شده بر عهده بنیاد شهید است و توجه به کمبود اعتبارات این مهم زمان‌‌بر است اما قطعاً پرداخت خواهد شد و کارت حکمت برای خانواده شهدا و ایثارگران جهت خرید از فروشگاه‌های اتکا صادر شده است. اجرای ماده 51 قبض پرداختی ایثارگری تصویب شده و احکام 48 هزار شهید حقوقی صادر شده که در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته است.

رئیس سازمان ایثارگران نزاجا تأکید کرد: احکام جانبازان از کار افتاده کلی که باید حقوق و مستمری بگیرند در نزاجا صادر شده که مراحل پایانی‌اش را می‌گذراند و نامه آن نیز به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال شده است؛ همچنین جانبازان 25 درصد هم تحت عنوان جانباز معسربگیری به حساب می‌آیند که این موضوع در تهران و البرز توسط ستاد ایثارگران نزاجا انجام می‌شود و در سایر استانها به مجموعه تحت امر تفویض اختیار شده است و در صورت داشتن شرایط از کمک معیشت پیش‌بینی شده در بودجه سال 94 بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: یک نمایندگی در بنیاد شهید مرکز در نزاجا جهت هماهنگی مطلوب میان مسئولان این 2 مجموعه ایجاد شده و ارتباط خوبی از طریق نماینده مربوطه با بنیاد شهید و امور ایثارگران برقرار شود و در سایر استان‌ها نمایندگانی معین شده‌اند، همچنین در استان‌هایی که نیروی زمینی ندارند نماینده‌ای جهت پیگیری ویژه گذاشته شده است.

رئیس سازمان ایثارگران نزاجا تأکید کرد: همایش تجلیل از خانواده شهدا 28 آبان‌ماه با حضور 400 خانواده شهید در تهران برگزار می‌شود و تا پایان امسال نیز 4 یادواره دیگر در 4 استان کشور برگزار می‌شود.

کاظمی گفت: در بخش ورزشی جانبازان برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده که در ایام‌الله دهه مبارک فجر برگزار می‌شود و در حاشیه همایش‌ها، رزمایش‌ها‌ و نمایشگاه‌ها به‌ویژه نمایشگاه‌های کتاب هم برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای درباره آشنایی با سبک زندگی، سنت و سیره شهدا پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.