شهردار مشهد از اعزام ۷ درصد حمل‌ونقل عمومی مشهد به مراسم بزرگ اربعین حسینی خبر داد.

اعزام ۷ درصد حمل‌ونقل عمومی مشهد به مراسم بزرگ اربعین حسینی
به گزارش قدس آنلاین، سیدصولت مرتضوی ظهر امروز در مراسم بدرقه کارکنان شهرداری مشهد به راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری تأسیسات نرم‌افزاری اثرگذاری را در جغرافیای جهان به ارمغان آورده است.

شهردار مشهد افزود: بعد از سقوط صدام مسئله اربعین حسینی از یک زیارت معمولی به یک نماد اقتدار بین‌المللی برای جهان اسلام به ویژه جهان تشییع تبدیل شد، به گونه‌ای که مبتکر این تأسیس رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، در نتیجه امروز مسئله اربعین حسینی از ابعاد مختلفی قابل بررسی و اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: عشق مسلمانان را به مولایشان امام علی(ع) و امام حسین(ع) هر سال بیشتر می‌شود، به طوری که یک همزبانی در جهان اسلام به وجود آمده که با این نگرش مسلمانان بعد از حماسه بزرگ زیارت خانه خدا همه ساله از نقاط مختلف جهان به کربلای معلی به منظور ابراز ارادت به ائمه اطهار حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اربعین حسینی انسجام و جهاد بین‌المللی است، تصریح کرد: حضور در اربعین حسینی یک سرمایه‌گذاری از سوی مسلمانان بوده که توطئه دشمنان در نشان دادن چهره‌ای خشن از اسلام را جلوگیری کرده و از سوی دیگر نماد اقتدار در رهبری دینی را به رخ جهانیان می‌کشد.

مرتضوی تأکید کرد: اینکه امروز مسلمانان از تمام جهان برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) وارد عمل می‌شوند و مردم عراق در دفاع از خاکشان با استکبار جهانی مقابله می‌کنند، بخشی از حماسه حضور است، که باید گفت امسال استان خراسان رضوی به منظور کمک به این حماسه حضور، اقداماتی را متقبل شد به طوری که شهرداری مشهد به همراه استانداری خراسان رضوی وارد عمل شده تا به هموطنان و شهروندان حاضر در مراسم اربعین کمک کند.

شهردار مشهد با تأکید بر اینکه کاروان اعزامی شهرداری مشهد با کمترین هزینه و داوطلبانه مشرف به مراسم اربعین می‌شود، عنوان کرد: تعداد کثیری از مردم مشهد عازم زیارت اربعین هستند، لذا معادل 7 درصد از حوزه حمل و نقل و خدمات شهری مشهد برای خدمت‌رسانی به این افراد به راهپیمایی عظیم اربعین اعزام می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.