دبیر سندیکای آسانسور و پله برقی خراسان رضوی از وجود سه هزار آسانسور پرخطر در این استان خبر داد.

وجود سه هزار آسانسور پرخطر در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، محمدرضا زیبایی در نشست اتاق فکر صنعت آسانسور در مشهد گفت: برخی بالا برهای نصب شده در مجتمع های مسکونی، تجاری و اداری خطراتی را به همراه دارند که باید در نصب و رسیدگی سالانه به آنها دقت کرد.

وی با نامطلوب خواندن صنعت آسانسور و پله برقی در این استان افزود: ساماندهی نداشتن نصب و سرویس آسانسور و پله برقی باعث بروز حوادث بسیار در این استان شده است در حالی که هر ماه دهها آسانسور در شهرهای این استان نصب می شود.
زیبایی با بیان این که بسیاری از قطعات نصب شده بر روی آسانسورها فاقد کارآیی بوده و از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند اظهار کرد: تعمیر و نگهداری آسانسورها در بسیاری از موارد توسط اشخاصی انجام می شود که از تعهد و تخصص لازم برخوردار نیستند.
دبیر سندیکای آسانسور و پله برقی خراسان رضوی عامل 70 درصد حوادث مربوط به آسانسورها را ناشی از دخالت افراد غیرمجاز در طراحی، مونتاژ و سرویس و نگهداری آسانسور دانست و گفت: از دیگر عوامل بروز حوادث در آسانسورها افزایش قیمت قطعات مورد نیاز این دستگاه از سال 1390 و ورود قطعات فاقد کیفیت چینی به داخل کشور است.
وی ادامه داد: نصب غیراصولی آسانسور در ساختمانهای مسکونی و عدم تسلط فنی افرادی که به عنوان نصاب یا در سرویس و نگهداری آسانسور مشغول فعالیت هستند، عامل بروز حوادث است.
مسئول واحد تاسیسات فنی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: استانداری برای همکاری در اجرای طرح رتبه بندی در صنعت آسانسور آمادگی کامل دارد.
محسن توسلی زاده پیشنهاد کرد، شرایط رتبه بندی و آئین نامه های مربوطه در اتاق فکر صنعت خراسان رضوی تدوین و پس از تصویب به کارگروه استانی ارائه شود.
در نشست اتاق فکر صنعت آسانسور، طرح رتبه بندی شرکتهای فعال در این صنعت مورد تصویب قرار گرفت و بر اتخاذ تمهیدات لازم برای استانداردسازی آسانسورهای پرخطر تاکید شد.
هم اکنون 110 شرکت مجاز تولیدکننده آسانسور و پله برقی در این استان فعال هستند و در کنار آنها 200 فرد حقیقی یا حقوقی فاقد مجوز نیز فعالیت می کنند.
سندیکای آسانسور و پله برقی یک نهاد کاملا تخصصی است و بهترین مکان برای رسیدگی به شکایات مردمی می باشد زیرا اقدامات کارشناسی روی هر شکایات در این مکان انجام و تقاضاهای کارشناسی مربوط به قطعات توسط افراد خبره در اسرع وقت رسیدگی می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.