قدس آنلاین: کارشناس مسوول دبیرخانه شورای سلامت خراسان رضوی گفت: محصولات کشاورزی اطراف کشف رود با فاضلاب های وارد شده به این رودخانه آبیاری می شوند لذا توجه به جلوگیری از این مهم بسیار ضروری است.

اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان برای ساماندهی کشف رود

به گزارش قدس آنلاین، مهندس موحدی ظهر امروز در هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهرستان مشهد در تالار شهر با انتقاد شدید از عدم وجود تصفیه خانه مناسب در اطراف رودخانه کشف رود و تانکرهای حامل فاضلاب که بار خود را در این رودخانه می ریزند افزود: متاسفانه آب برای آبیاری محصولات کشاورزی اطراف کشف رود استاندارد مناسبی ندارد.

او که با کوله باری از انتقاد در این جلسه حضور داشت تصریح کرد: از مشکلات دیگر حاشیه شهر مشهد را می توان کشتار غیرمجاز عنوان کرد که عمدتا در مناطق مختلف در رفت و آمد هستنداشاره کرد .

کارشناس مسوول دبیرخانه شورای سلامت خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به توافقی که در سال های گذشته با شرکت آبفا مبنی بر جمع آوری تانکرهای حمل فاضلاب انجام شد، متاسفانه هنوز این توافق اجرایی نشده است.

مشکل بزرگ کشاورزان بخش مرکزی، فروش پساپ به 45 روستا است

در ادامه این نشست، محمد فانی رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی مشهد تاکید کرد: متاسفانه بزرگ ترین مشکل کشاورزان بخش مرکزی فروش پساب به 45 روستای سد ارداک و کارده بوده که لازم است مسوولان شرکت آبفا فکری در این زمینه کنند.

کمبود اعتبار بزرگ ترین مشکل آبفا است

اما مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی نیز با شنیدن این مشکلات گفت: با توجه به ضرورت تصفیه خانه در اطراف رودخانه کشف رود، دو تصفیه خانه جدید فاضلاب در حال احداث در این منطقه است.

حسین اسماعیلیان با اشاره به اینکه آمادگی فسخ فروش پساب به کشاورزان را داریم تصریح کرد: کمبود اعتبارات بزرگ ترین مشکل شرکت آبفای مشهد است اما با این وجود دو تصفیه خانه فاضلاب از پیشرفت خوبی برخوردار هستند به طوری که حداقل یکی از آن دو تا پایان سال جاری فعال می شوند.

او با اشاره به اینکه چند سال پیش با مساعدت مدیرعامل وقت آبفا، جمع آوری تانکرهای فاضلاب از اطراف رودخانه کشف رود تایید شد بیان کرد: در سال 92 تعیین شد که شهرداری باید نسبت به هزینه های این بخش مشارکت بیشتری داشته باشد.

در نظر گرفتن 160 میلیارد تومان اعتبار دولت  ویژه ساماندهی مشکلات کشف رود

 

همچنین، مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی از 160 میلیارد تومان اعتبار که دولت ویژه ساماندهی مشکلات کشف رود در نظر گرفته است خبر داد و گفت: تا زمانی که مشکلات بهداشتی رودخانه کشف رود با همکاری تمام دستگاه های مربوطه رفع نشود نمی توان انتظار ساماندهی آن را داشت.

دکتر حمید صالحی درباره مشکلات بهداشتی که کشتارگاه های غیرمجاز در محیط زیست حاشیه شهر ایجاد کرده اند هشدار داد و تاکید کرد: اگر شهرداری در فروش احشای اضافی به مشاغل غیرمجاز خودداری کند ما می توانیم از بروز بسیاری از مشکلات بهداشتی در این منطقه جلوگیری کنیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.