قدس آنلاین: مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش از ثبت نام بیش از ۶۵۰ هزار نوآموز در سامانه سناد خبر داد.

ثبت نام بیش از ۶۵۰ هزار نوآموز در سامانه سناد/  پیش‌دبستانی دولتی مراکز محروم رایگان می‌شود

 

به گزارش قدس آنلاین رخساره فضلی در گفت‌و گو با خبرنگار ما با اشاره به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه کودکان و پیش دبستانی، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش به دنبال کیفیت بخشی و توسعه کمی بوده و مدیریت کودکان پیش‌دبستانی و دبستانی را در برنامه‌های اصلی خود آورده و توجه به این بخش را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش از دوره پیش‌دبستانی به عنوان دوره‌ای سرنوشت‌ساز برای کودکان نام برد و تصریح کرد: در مبانی اقتصادی و حتی ادبیات نیز به اهمیت مسئله آموزش پیش‌دبستانی توجه ویژه شده است و آنان به اهمیت این دوره برای کودکان پی برده‌اند.

فضلی با بیان اینکه توجه و اهمیت به آموزش دوران ابتدایی هنوز کفایت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در این رابطه باید به مبانی عملی در کنار تئوری‌های نظری توجه کرد که وزارت آموزش و پرورش عزم ملی برای این مسئله داشته تا آموزش پیش‌دبستانی به سطح بالای ارتقا خود برسد.

مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای اجباری شدن پیش دبستانی، اظهار کرد: اجباری شدن کلاس‌های پیش‌دبستانی در دستور کار نیست اما برنامه رایگان بودن کلاس‌های پیش‌دبستانی دولتی برای مناطق محروم را در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: اگر طرح رایگان شدن پیش دبستانی دولتی در مناطق محروم مصوب شود در برنامه ششم توسعه ما این برنامه را داریم و پیش دبستانی دولتی رایگان ویژه مناطق محروم اجرایی می‌شود و سپس این طرح با شیب ملایم به سراسر کشور توسعه پیدا می کند.

مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش دوره پیش‌دبستانی با انتقاد از وضعیت مراکز پیش‌دبستانی، گفت: مربیان پیش‌دبستانی باید بدانند که پیش‌دبستانی با مهد کودک و دبستان تفاوت دارد و یک دوره مجزا است؛ بنابراین مربیان نباید در کار معلمان ابتدایی دخالت کرده و آموزش‌های ابتدایی را در پیش‌دبستانی ارائه کنند.

فضلی با تاکید بر اینکه محیط پیش‌دبستانی باید برانگیزاننده باشد، اظهار داشت: زمانی محیط پیش‌دبستانی می‌تواند برانگیزاننده باشد که ابعاد رشد را در بر داشته باشد.

مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش از ثبت نام بیش از 650 هزار نوآموز در سامانه سناد خبر داد و ابراز امیدواری کرد تعداد نفرات ثبت نامی در این سامانه بسیار بالاتر از این رقم باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما ازهمکاران خود در مراکز و کلاس‌های پیش دبستانی درخواست می‌کنیم که حتما کودکان را در سامانه سناد ثبت نام کنند زیرا اجرای طرح سنجش که امسال در پیش دبستانی انجام می‌شود فقط شامل نوآموزانی می‌شود که در سامانه سناد ثبت نام کرده باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.