۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
کد خبر: 323599

ماجرای فیتیله‌ها در خور سرزنش بود، اما بیش از حد بزرگش کردند که ماجرای محرم را لاپوشانی کنند.

همه ایرانی هستیم

 در ماه محرم امسال رادیو بیگانه به نام «گویناز» که سال‌هاست در کانادا با پول اجانب با تقلید از سیاست‌های عصر شوروی و به وسیله گروهی از وطن فروشان علیه استقلال و حاکمیت ایران و جمهوری اسلامی ایران؛ به سبک و سیاق رادیوهای مدفون و مقبور شده صدای فرقه دموکرات منحله و متواری شده دموکرات در سال‌های [1334- 1324 هـ.ش] و رادیو صدای ملی [در مسکو] و پیک ایران [در برلین شرقی و صوفیه و تیرانا] سخن پراکنی می‌کند، علیه امام حسین(ع) و شهدای کربلا مطالبی بیان داشت که با خشم و تنفر و ابراز انزجار مردم مسلمان و متدین آذربایجان روبه‌رو شد این رادیو و تلویزیون مزدور که با قیافه حق به جانب، از مشکلات و گرفتاری‌های روزمره مردم آذری زبان سخن می‌گوید و هدف اصلی آن اجرای یک برنامه دراز مدت برای تجزیه استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل و زنجان از ایران است، از این همه ابراز بیزاری مردم آذربایجان جا خورد و دچار واهمه شد که نکند مردم آذربایجان آن را بایکوت کنند.

براساس گفته‌های تلفنی دوستان و آشنایان آذربایجانی من که مطالبی به من اظهار داشتند رادیو گویناز و کسانی که منتظر فرصتی برای زدودن آثار سوء حرفهای مفت، پان ترکیست‌ها بودند، برنامه طنز لوس و بی‌مزه با محتوای غیرقابل قبول ماجرای هتل و مهمانان و اشتباه گرفتن فرچه دستشویی را با مسواک بهانه کردند و کوشیدند از رنجش طبیعی و قابل قبول مردم نجیب تبریز و ارومیه و اردبیل و زنجان و مشگین شهر بهانه‌ای برای عنوان کردن شعارهای ضد استقلال و یکپارچگی ملی مردم ایران به دست آورند. پلاکاردهایی دیدم که روی آن نوشته شده بود«من آذری نیستم، از ملت تورک هستم». بدین ترتیب در این شعارها سعی می‌شد هویت ایرانی آذربایجان نادیده گرفته شود و به جای آن از ملت ترک و وابستگی به کشورهای غیرایران و بیگانه یاد شود.

من بسیار حیرت کردم که چگونه طی سال‌های گذشته روش نادرست برخی مسؤولان در نادیده گرفتن ایران و ایرانیت سبب شده که عده‌ای با اغتنام فرصت از یک اعتراض ساده و قابل قبول مردم، دعاوی سلاطین خونخوار و غارتگر و شهوتران عثمانی را تکرار کنند یا در جست و جوی تجدید دعاوی روسیه تزاری و روسیه شوروی و میراث خواران ناشی و کوچک آنان باشند.

اگر مشکلاتی از نظر معیشت، کار، ازدواج، مسایل روزمره زندگی، گرانی‌ها و تورم وجود دارد، این معضلات که باید حل شود برای تمام مناطق کشور وجود دارد. این چه ارتباطی به انتساب مردم وطن پرست و سلحشور و فرهیخته آذربایجان به دیگران دارد؟

مگر سلطان سلیم و سلطان سلیمان و سلطان مرادها و سلطان محمد و سلطان احمد کم کوشیدند سجل خارجی برای آذربایجان بسازند که به علت غیرت و دلبستگی مردم آذربایجان ناتوان ماندند.

سازمان صدا و سیما غفلت ورزید که چنین برنامه‌ای را روی آنتن فرستاده و مسؤولان باید توبیخ می‌شدند- که شده‌اند- و حتی رئیس سازمان صدا و سیما رسماً عذرخواهی کرده و کمیسیون خاصی مأمور شناسایی مسببان شده بود، فیتیله‌ ای ها که هنرمندان مردم دوست و پرتلاشی هستند و 24 سال مردم را خندانده‌اند مدتی از تلویزیون دور خواهند بود، اما اینکه ما «آذری و ایرانی نیستیم و از ملت تورک هستیم و نژادپرستی را در ایران متوقف کنید» (این شعار را به زبان انگلیسی نوشته و دست چند نفر داده بودند) به همان نسبت بد و زننده و توهین آمیز است که آن قطعه نمایشی بی‌مزه و غیرقابل قبول.

محرکان و آمران تبدیل یک اعتراض ساده نباید تصور کنند می‌توانند این کار را مقدمه‌ای برای نفاق‌افکنی کنند در گذشته صدها بار تلاش برای جدا ساختن آذربایجان از ایران به وسیله آزمندان همسایه و فریب خوردگان خودشیرین انجام شده، ولی به هیچ نتیجه‌ای منتج نشده است.

خون  صدها سردار و سرباز رشید ایرانی در دوران پیش و پس از اسلام، خون شهیدان ایرانی (آذربایجانی و دیگر اقوام ایرانی) در جریان جنگ چالدران با عثمانی جنگ‌های عصر قاجار با روسیه تزاری، گواه است که آذربایجان، جزیی جدانشدنی از خاک ایران است، آذربایجانی ایرانی است و به سوداهای امسال «احمد داوود اوغلو» از ایران گسسته نمی‌شود صدا و سیما نباید اجازه می‌داد چنان نمایشنامه بی‌محتوا و غیرمقبول و توهین آمیزی پخش شود. اما اغتنام فرصت افرادی که گویی عقده جدا شدن از ایران را دارند هم در خور نکوهش و سرزنش است.

مردم آذربایجان همان گونه که بی‌احترامی به سیدالشهداء(ع) و شهیدان کربلا را تحمل نمی‌کنند، شعارهای ضد ایرانی هم برمی‌تابند. ما همه ایرانی هستیم. در هر خانواده گاه بحث‌‌هایی روی می‌دهد که با سخن گفتن مهربانانه فیصله می‌یابد. به احساسات و عواطف و علایق همه ایرانیان باید احترام گذاشت هر کس در هر جا به تقلید لهجه‌ها و گویش‌ها و زبان‌های اقوام ایرانی پرداخت باید مورد شماتت قرار گیرد. من هیچ لطیفه‌ای درباره ایرانیان را برنمی‌تابم و همه ایرانیان برایم مساوی و در خور احترام هستند.

من اینترنت و ابزار و ادوات و پیوست‌های آن و وقت خواندن مطالب آن را هم ندارم، کسانی که به محض خواندن این مقاله از شدت بیکاری و برای عقده پراکنی پیام نویسی می‌کنند و سعی دارند هر کس را که مخالف نظرات آنان سخن می‌گوید لجن پراکنی کنند زحمت بیهوده نکشند و وقت خود را تلف نکنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مفید IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    2 2
    با سلام و احترام کاش همانروزها این مقاله را چاپ میکردید ..... الآن ظاهرا" این بابا که با همهء ( دخترا ) فامیل است توی بورسه !!