عضو کمیسیون و برنامه و بودجه مجلس گفت: بعید می‌دانم که کشور با بسته جدید دولت از رکود خارج شود و نتیجه این طرح دامن زدن به گرانی‌ها است.

نتیجه بسته جدید دولت گرانی است نه خروج از رکود
رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به بسته جدید ضد رکود دولت گفت: ما باید در راستای اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم که بودجه و نقدینگی کشور صرف اشتغالزایی و تولید شود.

وی ادامه داد: اگر این وام‌ها و نقدینگی در اختیار مردم فقط به صورت مصرفی و برای خرید اقلامی مانند خودرو هزینه شود راه اشتباهی را در پیش گرفته‌ایم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از تمرکز بسته خروج از رکود دولت بر اعطای وام خرید خودرو اظهارداشت: اگر همین پول صرف ایجاد اشتغال و تولید شود به مراتب اثرات مثبت‌تری را بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت.

نماینده مردم تاکستان اثرات اعطای وام برای خرید خودرو را بر صنعت کشور موقتی خواند و افزود: این اقدام شاید بتواند بازار فروش خودرو و خودروسازان را تاحدودی رونق داده و آنها را نجات دهد و در شرایط اضطراری گره‌ای را از کار خودروسازان برطرف سازد.

رحمانی اظهارداشت: اما موضوع اصلی این است که ما برای افزایش توان و قدرت خرید مردم برنامه‌ریزی داشته و تنها به فکر خودروسازان و فروش خودروهای در پارکینگ مانده آنها نباشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گرانی برخی خودروهای داخلی در برابر کیفیت نامطلوب آن را یادآور شد و تصریح کرد: نباید هزینه بی‌کیفیتی و عدم فروش خودروهای در پارکینگ‌مانده خودروسازان از جیب مردم پرداخت شود.

وی بازپرداخت سنگین وام‌های اعطاشده از سوی دولت را مورد اشاره قرار داد و افزود: با همین 25 میلیون تومان در شهرستان‌ها و روستاهای کشور می‌توان یک یا دو شغل ایجاد کرد و جوانان را مشغول کار کرد ولی متاسفانه این اقدام صورت نگرفت.

رحمانی در ادامه تاکید کرد: با این بسته دولت نه تنها شغلی ایجاد نمی‌شود بلکه بر مشکلات اقتصادی و حتی زیست‌محیطی کشور نیز افزوده خواهد شد.

وی با تاکید براینکه بسته ضد رکود دولت منجر به خروج از رکود نخواهد شد، افزود: مشکلات اقتصادی کشور تنها محدود به دو غول خودروساز نمی‌شود که ما بخواهیم با کمک به آنها کشور را از رکود خارج کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه هزاران کارخانه تولیدات خود را متوقف کرده و نیازمند حمایت هستند گفت: نمی‌توان تنها به فکر خودروسازان بود و من بعید می‌دانم که کشور با این گونه اقدامات از رکود خارج شود.

به گزارش فارس،نماینده مردم تاکستان در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه بسته جدید دولت دامن زدن به گرانی است و بهتر بود این وام به جای اعطا از کانال خودروسازان به تولید اختصاص پیدا می‌کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.