شورای امنیت سازمان ملل متحد با "همه اقدامات لازم" جهت مقابله با داعش موافقت کرد.

موافقت شورای امنیتی با هر اقدامی علیه داعش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العالم، این تصمیم شورای امنیت یک هفته پس از حملات خونبار پاریس و با اجماع 15 عضو این شورا تصویب شد.
شورای امنیت در این قطعنامه خود که  فرانسه پیش نویس آن را آماده کرده است، از کشورهایی که توانایی دارند خواسته است، همه اقدامات لازم را در مناطق تحت کنترل داعش در عراق و سوریه، مطابق با قوانین بین المللی و به ویژه قوانین مورد تأیید سازمان ملل اتخاذ کنند.
این تصمیم شورای امنیت علیه داعش فقط یک هفته پس از حملات تروریستی پاریس و کشته شدن 130 نفر اتخاذ شد. این درحالی است که طی چند سال اخیر به دلیل اقدامات جنایاتکارانه داعش و دیگر گروه های تروریستی مورد حمایت غرب و هم پیمانان آن در منطقه، شمار قابل توجهی از مردم عراق و سوریه کشته شده و یا از محل زندگی خود آواره شده اند.
داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    فکر می کنم آب دارد گل آلود می شود پس باید حملات شدت گیرند.
  • جوادي IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    پيش از اين هم قرار بود كشور هاي عضو شوراي امنيت از قبيل آمريكا در مورد مقابله با داعش اقدام كنند اما ديديد كه سرباز صفر گروهان داعش يعني پادشاه عربستان سعودي با كمك همين دولت آمريكا و شوراي امنيت قطعنامه صادر و تصويب كردند كه دست تنها فعالان حقيقي ضد تروريست يعني آمريكا و روسيه را ببندند . شوراي امنيت و آمريكا جز حقه بازي ، كار ديگري بلد نيستند ولي به كوري چشمشان مردم سوريه با كمك جبهه مقاومت و كشور هاي دوست همچون روسيه ، بزودي به اين سياهبازي خاتمه خواهند داد و منطقه را از لوث وجود جنايتكاران پاك خواهند كرد .
  • مهدی نیکبخت IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    آفرین! حالا دستشون بازه برای هر تجاوزی که دلشون می خواد و برای ویران کردن بیشتر کشورهای خاورمیانه!
  • انار IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    من بجای داعش بودم اول سازمان ملل را بمب گذاری می کردم تمام بی عدالتی ها از سازمان ملل بیرون می ایداین بمب هارا بزرگان سازمان ملت به دنیا پخش می کنند 90 درصد کشتار دنیا به دست سردمداران سازمان ملل می شود