قائم مقام سازمان نظام پرستاری، خواستار لغو فوری طرح تربیت نیروی پرستاری در بیمارستان ها شد و گفت: وزارت بهداشت با اجرای این طرح وارد چالش جدی با پرستاران می شود.

بساط کمک پرستاری برچیده شود/چالش وزارت بهداشت با پرستاران

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریفی مقدم روز یکشنبه در نشست خبری به مواضع سازمان نظام پرستاری در دوره جدید اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۲۰ سال است که داد می زنیم کمبود پرستار داریم، اما مسئولان امر همواره از پاسخگویی به مسائل و مشکلات پرستاری شانه خالی کرده اند.

وی با اشاره به طرح تامین نیروی پرستاری که در دهه ۷۰ در وزارت بهداشت تهیه و مصوب شد، گفت: قرار بود بر اساس این طرح کارشناسی، به عدد یک تخت بیمارستانی به ازای هر ۱.۸ پرستار می رسیدیم که متاسفانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت با آن مخالفت کرد.

شریفی مقدم به برنامه وزارت بهداشت در دولت یازدهم در حوزه پرستاری اشاره کرد و افزود: از یک سال پیش مسئولان وزارت بهداشت کمبود نیروی پرستاری را برجسته کرده اند و به همین بهانه، موضوع جذب کمک پرستاری و بهیاری یک ساله را مطرح کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت می خواهد جامعه پرستاری را تضعیف کند، گفت: مسئولان وزارت بهداشت آمده اند و ۱۳ وظیفه به وظایف کمک بهیاری اضافه کرده اند و تحت عنوان کمک پرستار، می خواهند نیروی پرستاری جذب کنند. در حالی که شرح وظایف کمک بهیاران معلوم است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با عنوان این مطلب که هم اکنون ۳۰ هزار کمک بهیار آماده کار در کشور وجود دارد، افزود: اگر وزارت بهداشت فردا فراخوان بدهد، همه این کمک بهیاران جذب می شوند.

وی با عنوان این مطلب که مسئولان وزارت بهداشت درد مردم را ندارند، گفت: هدف از جذب کمک پرستار و بهیار، تضعیف جایگاه پرستاری در کشور است.

شریفی مقدم تاکید کرد: موضع سازمان نظام پرستاری در این ارتباط مشخص است و باید بساط کمک پرستاری برچیده شود.

وی همچنین در ادامه به طرح تربیت پرستار در بیمارستان ها اشاره کرد و افزود: ۲۰ آبان ماه امسال طرحی ابلاغ شد که بر اساس آن تربیت نیروی پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی انجام شود. در حالی که مشکل، کمبود پرستار نیست، بلکه این وزارت بهداشت است که می خواهد اینگونه جلوه دهد که پرستار کم داریم.

شریفی مقدم با بیان این مطلب که در ۴۸ ساعت گذشته ۷۰۰ پرستار کارشناس برای کار در سایت نظام پرستاری ثبت نام کرده اند، گفت: مشکل این است که وزارت بهداشت پست خالی برای جذب پرستار ندارد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری از وجود ۶۰ هزار نیروی مازاد غیر پرستار در وزارت بهداشت خبر داد و افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرده تا زمانی که وضعیت جذب این نیروها مشخص نشود، امکان استخدام نیروی جدید وجود ندارد.

شریفی مقدم با تاکید بر اینکه جامعه پرستاری انگیزه و امنیت شغلی می خواهد، گفت: سازمان نظام پرستاری خواستار لغو فوری طرح تربیت پرستار در بیمارستان هاست. زیرا، قاطبه پرستاران به شدت با این طرح مخالف هستند که امیدواریم وزارت بهداشت با لغو آن، وارد چالش با جامعه پرستاری نشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.