قدس آنلاین- تبریز: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی امروز (یک‌شنبه) از روند صدور ویزا برای زایران اربعین در دفتر نمایندگی سفارت عراق در تبریز بازدید کرد.

مردم از مراجعه به نمایندگی سفارت عراق خودداری کنند/ روند صدور ویزا برای زایران اربعین سرعت گرفته است
 
به گزارش قدس آنلاین از تبریز ، سعید شبستری در این بازدید ضمن گفت‌وگو با نمایندگان سفارت عراق که از چند روز گذشته به منظور صدور ویزا برای زایران اربعین حسینی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در تبریز مستقر شده‌اند، از نحوه فعالیت‌های این دفتر و روند صدور ویزا در آن آگاه شد.


وی همچنین در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های مجموعه حج و زیارت استان و نمایندگی سفارت عراق، صدور ویزا در دو روز گذشته سرعت گرفته و ان‌شاءالله در فرصت باقی‌مانده برای تمام کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند ویزا صادر خواهد شد.

شبستری افزود: بر اساس راهکار تعیین شده، مشتاقان زیارت اربعین فقط باید به کارگزاری‌های سازمان حج و زیارت استان مراجعه کنند و دفتر نمایندگی سفارت عراق امکان ارایه خدمات به افراد را ندارد.

وی با اشاره به این که مراجعه مردم به این دفتر روند کار را با مشکل مواجه می‌کند، از ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح خواست روند صدور ویزا را از طریق کارگزاری‌ها پیگیری کنند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان حج و زیارت و نمایندگان سفارت عراق قدردانی و ابراز امیدواری کرد با تسریع در روند صدور ویزا، همه ثبت‌نام کنندگان در مهلت باقی‌مانده ویزای عراق را دریافت کنند.

ثبت‌نام در سامانه سماح، تا روز سه‌شنبه

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی هم در این بازدید گفت: ثبت‌نام مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح تا روز سه‌شنبه ادامه دارد و افراد می‌توانند در گروه‌های حداکثر 20 نفری ثبت‌نام کنند.

امیر روحی ملکی با اشاره به آمار ثبت‌نام کنندگان استان‌های شمال غرب کشور در سامانه سماح، گفت: تا روز جمعه 35 هزار نفر در آذربایجان شرقی، 16 هزار نفر در آذربایجان غربی و 7600 نفر در اردبیل در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی از صدور 21 هزار ویزا برای زایران این سه استان تا روز گذشته خبر داد و گفت: با توجه به همکاری مطلوب سفارت عراق، پیش‌بینی می‌کنیم که با صدور شش هزار ویزا در روز تا پایان هفته برای تمام ثبت‌نام کنندگان ویزا صادر شود.

روحی ملکی با بیان این که ویزای انفرادی در ایام اربعین صادر نمی‌شود، افزود: با توجه به افزایش ظرفیت گروه‌ها به 20 نفر، در صدور ویزا تسریع خواهد شد.

مدیران کل امور امنیتی و انتظامی، امور اجتماعی و روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این بازدید معاون استاندار را همراهی کردند.

شایان ذکر است به منظور تسهیل در صدور ویزا برای مشتاقان زیارت اربعین حسینی، علاوه بر سفارت عراق در تهران و کنسول‌گری‌های این کشور، در 17 شهر دیگر کشور نیز نمایندگی‌های سفارت عراق مستقر شده‌اند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.