دلارام عظیمی: فاصله بارسلونا و یک پیروزی پنج گله در برنابئو، اشتباهی بود که مونیر در لحظات پایانی مسابقه مرتکب شد. اگر او هم دروازه رئال را باز کرده بود، ال کلاسیکو اول فصل با نتیجه پنج بر صفر به نفع بارسلونا تمام می‌شد.

 تهدید رونالدو: یا رافا یا من!

کاتالونیایی‌ها با چهار گل برنده نبرد سانتیاگو برنابئو شدند که بهرحال برای رئال و هوادارانش نتیجه فجیعی بود. به همین خاطر فریاد «فلورنتینو! استعفا بده» هواداران تیم مادریدی درسراسر ورزشگاه طنین افکن شد تا جهان شاهد بحران حقیقی تیم بنیتس باشد، بحرانی که در پایان بازی به اوج رسید و ظاهرا رونالدو به صراحت به گوش دیگران رسیده که رئال بین او و رافا بنیتس فقط باید یک نفر را انتخاب کند.

بنیتس، مقصر اصلی

  مسؤول اصلی باخت سنگین رئال برابر رقیب دیرینه، برعهده رافا بنیتس است. پیش از ال کلاسیکو هواداران، رسانه‌ها و بازیکنان همه و همه علیه او موضع گرفته بودند. رافا می‌خواست با نمایش قابل قبول در ال کلاسیکو به همه ثابت کند که او بهترین فرد برای نیمکت رئال خواهد بود، هدفی که در آن موفق نشد و حتی بدتر از آنچه از او و تیمش انتظار می‌رفت، عمل کرد.  تیم او درزمین از ابتدای مسابقه آشفته، سردرگم و نامنظم ظاهر شده و شخصیت کافی برای بازگشت به بازی را بعد از گل دوم بارسلونا در 45 دقیقه ابتدایی نداشت. رافا را پیش از این بازی متهم کرده بودند که مهاجمان نوک کمی در زمین قرار می‌دهد و برای همین او در برابر بارسلونا هرچه ستاره داشت، به زمین فرستاد. رونالدو، بیل، خامس و بنزما در زمین حضور داشتند، ولی تیم او تعادل کافی نداشت و البته بنیتس هم سعی نکرد برای سروسامان دادن به این اوضاع در نیمه دوم کاری انجام دهد. حالا فاصله تیم او و بارسلونا در صدر جدول به 6 امتیاز رسیده، ولی این رئال تیم نیست. خود بنیتس بعد از بازی اعتراف کرد آنچه او را بیش از هرچیز دیگری نگران می‌کند، بازگرداندن روحیه از دست رفته به تیم است و هیچ تضمینی نیست که مربی رئال در این هدف موفق شود.

نیمار- سوارس بهتر ازهمیشه

نیمکت نشینی مسی بعد از مصدومیت اخیر درال کلاسیکو به هیچ وجه لوئیس انریکه را نگران نکرد. با اینکه همه بی‌صبرانه منتظر تماشای بازگشت مهاجم آرژانتینی به میادین بودند و او هم همه کار کرده بود تا از ابتدا در ترکیب اصلی تیم به میدان رود، ولی انریکه او را روی نیمکت نشاند و مسی ازروی نیمکت نظاره گر درخشش دیگر ستاره‌های بارسلونا در زمین شد. سوارس، زننده اولین گل و آخرین گل بارسا بود و نیمار هم دوازدهمین گلش را در رقابت‌های این فصل لالیگا وارد دروازه رئال کرد تا همچنان صدرنشین جدول گلزنان لیگ باشد. مهاجم اروگوئه‌ای و برزیلی بارسلونا تقریباً در تمامی حملات بارسلونا نقش اصلی را ایفا کرده و گل زدند.

نمایش ضعیف رونالدو

خیلی‌ها می‌گویند، بهتر است این روزها رونالدو را به جای زمین بازی روی پرده سینماها تماشا کنند. رونالدو که بتازگی با فیلمی که در مورد زندگی او ساخته شده، روی پرده سینماها رفته، در برنابئو نقش یک شبح سرگردان را ایفا کرد. او به جز یکی دو حرکت قابل توجه و یک ضربه آرنج به دنی آلوز در نیمه اول، هیچ کار  دیگری نکرد و دوربین‌های تلویزیونی تنها چهره درهم و قیافه گرفتن‌های او را در بقیه دقایق بازی به تصویر کشاندند. رونالدو به هیچ وجه همچون روزهایی که کارلو آنچلوتی روی نیمکت رئال حضور داشت، نیست و این حقیقت امروز برای همه آشکار است.

سرخی روبرتو بهترین، ایسکو بدترین

تصمیم لوئیس انریکه برای قراردادن سرخی روبرتو در جناح راست در خط حمله سه نفره درترکیب اصلی تیم به خوبی پاسخ داد. او بارها خط دفاعی آشفته رئال را در دقایق نخست بازی به هم ریخت و پاسی که در لحظه گل اول سوارس به مهاجم اروگوئه‌ای داد، یک نمایش بی‌نظیر بود و حتی از ضربه پای راست سوارس زیباتر به نظر می‌رسید. ایسکو همچون بقیه دیدارهای این فصل بازی  را از روی نیمکت شروع کرد و با عصبانیت هرچه تمام بعد از یک ساعت از زمان بازی که بارسلونا با سه گل پیش بود، به زمین آمد و به خاطر خطای بدی که در فاصله هفت دقیقه مانده به پایان بازی مرتکب شد، تیمش را 10 نفره کرد. بعد از ال کلاسیکو به طور حتم مدیران ورزشی دو تیم برای بازار ژانویه فعالیت‌های خود را شروع می‌کنند و احتمال اینکه ایسکو از رختکن برنابئو به رختکن یک تیم مهم دیگر در اروپا منتقل شود، بعید نیست.

هو شدن فلورنتینو و پیکه

وقتی رئال نیمه اول را با دو گل به بارسلونا تقدیم کرد، فلورنتینو پرس در لحظه ترک جایگاه ویژه‌اش در برنابئو بین دو نیمه با سوت‌های ممتد هواداران روبه‌رو شد. گروهی از حاضران در برنابئو، به عملکرد تیم او در ال کلاسیکو مقابل بارسلونا اعتراض تندی داشته و خواستار استعفای او شدند. وقتی بازیکنان بعد از سوت پایان نیمه اول به سوی تونل رختکن رفتند، صدای هو کردن‌ها و سوت‌های پیاپی هواداران به سوی فلورنتینو پرس به گوش رسید. مضمون اصلی این فریادها این بود که رئیس رئال مادرید باید از سمت خود استعفا دهد. خرارد پیکه هم همان طور که انتظار می‌رفت، با استقبال بدی در برنابئو روبه‌رو شد. تماشاگران در ورزشگاه مادرید، هربار که مدافع بارسلونا صاحب توپ شد، او را هو کردند. پیکه در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت: برای من، هو کردن‌های برنابئو شبیه سمفونی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.