قدس آنلاین - ایلام: استاندار ایلام گفت: عزم دولت برای اجرای طرح احیای ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت عباس جدی است.

عزم دولت برای احیای ۵۰ هزار هکتار اراضی دشت عباس جدی است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در حاشیه بازدید از روند عملیات اجرایی طرح آبیاری تحت فشار اراضی عین خوش و فکه در دهلران با بیان اینکه طرح احیای 50 هزار هکتاری اراضی شهرستان دهلران تا پایان سال 95 تکمیل و به بهره برداری می رسد، اظهارداشت: اجرای این طرح در جریان سفر رئیس جمهور به استان ایلام در اردیبهشت 93 به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی در 30 هزار هکتار از این اراضی آغاز شده است، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در دولت یازدهم روند عملیات اجرایی این طرح با سرعت خوبی در حال اجراست و طبق یک برنامه سه ساله این اراضی تا پایان سال 95 تکمیل می شوند.

استاندار ایلام آبیاری اراضی این دشت را با استفاده از آب سد کرخه عنوان و تصریح کرد: با مذاکرات و پیگیری هایی که در وزارت نیرو انجام شده بزودی عملیات اجرایی طرح آبیاری تحت فشار در سطح پنج هزار هکتار از این اراضی آغاز خواهد شد.

محمدرضا مروارید با تأکید بر اینکه عزم دولت برای اجرای طرح احیای 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت عباس جدی است، خاطرنشان ساخت: معاون اول رئیس جمهوری در خصوص اجرای این طرح تأکید بسیاری داشته و برای اجرای آن دستورات لازم صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه 20 هزار هکتار اراضی دشت عباس اجرایی و با واگذاری پنج هزار هکتار آن به پیمانکار امیدواریم عملیات اجرایی 15 هزار هکتار دیگر نیز در دستور کار قرار گیرد، بیان داشت: اعتبارات طرح احیای اراضی دهلران از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده و با تجهیز و بهره برداری از اراضی 50 هزار هکتاری شهرستان دهلران، علاوه بر افزایش تولید و سطح زیر کشت، بخش مهمی از مشکل اشتغال نیز بر طرف می شود.

گفتنی است رئیس کل دادگستری و مدیر کل جهاد کشاورزی استان ایلام، فرماندار و امام جمعه دهلران، استاندار ایلام را در جریان بازدید از مراحل اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و انتقال آب از سد کرخه به اراضی دشت عباس، عین خوش و فکه همراهی کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.