قدس آنلاین: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از تعطیل نشدن مدارس استعدادهای درخشان بواسطه عادت کردن مردم به آن خبر داد و گفت: ۱۷ هزار دانش آموز تحت پوشش طرح شهاب در مناطق ۶ و ۷ آموزش و پرورش مشهد هستند.

مدارس استعدادهای درخشان در خراسان  رضوی تعطیل نمی شوند/ ۱۷ هزار دانش آموز تحت پوشش طرح شهاب در مناطق ۶ و ۷ آموزش و پرورش مشهد

 

 

 

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید جواد حسینی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و مطبوعات در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با انتقاد شدید از روش اتخاذ شده در استعدادهای درخشان مبنی بر جداسازی این گروه از دانش آموزان با سایرین افزود: این شیوه را می توان به عنوان آزمون گلخانه ای یاد کرد گرچه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بر مبنای استانداردسازی رویه‌ ها و فراگردها این مدارس دیگر گسترش نمی یابند.

او گریزی هم به تامین منابع انسانی که بر اساس سند تحول آموزش و پرورش فقط باید از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام شود زد و بیان کرد: مجلس 670 نیرو را به اجبار وارد آموزش و پرورش کرد زیرا بر اساس مصوبه مجلس مبنی بر اینکه باید معلمان پیش ‌دبستانی تا پیش از سال 91 را به صورت حق ‌التدریسی استخدام می‌ شدند، این گروه از معلمان به عنوان حق التالیف از ابتدای مهر جاری در مدارس فعالیت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پاسخ به سوال کلیشه ای مجاز بودن مدارس در نحوه دریافت هزینه های مختلف از اولیاء دانش آموزان خاطرنشان کرد: مدارس دولتی بر اساس قانون اساسی، حق دریافت پول اجباری از اولیاء را ندارند لذا با وجود 5 هزار بازدید انام شده در طول تابستان سال جاری از مدارس با 58 درصد شکایت والدین روبه رو شده ایم.

سرانه فضای آموزشی استان پایین و سرانه ورزشی بالا

به گفته دکتر حسینی سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی با وجود 12 هزار مدرسه و 52 هزار کلاس درس پایین تر از میانگین کشوری اما سرانه ورزشی بواسطه 183 فضای ورزشی قابل استفاده از رشد 12 صدم درصدی برخوردار بوده است.

او از رشد صد در صدی پژوهش سراهای این استان که منجر به فعال شدن 42 پژوهش‌ سرا شده است ابراز خرسندی و خاطرنشان کرد: در شورای عالی آموزش و پرورش طرحی در دستور کار است که بر اساس آن باید  32 پژوهش ‌سرای تعلیم و تربیت در 32 استان کشور راه ‌اندازی شود که البته پژوهش‌ سرای عباس ‌زادگان با این محوریت فعال است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه مرکز خدمات مشاوره ‌ای این اداره رتبه نخست کشور را داراست تصریح کرد: 26 مرکز مشاوره، 36 مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده و 47 هسته مشاوره در خراسان رضوی دایر است.

عدم بودجه و اعتبارات کافی برای پرداخت 80 درصد پاداش بازنشستگان

همچنین مدیرکل آموزش و  پرورش خراسان رضوی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر تعیین زمان پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته اظهار کرد: 20 درصد از این مطالبات در سال گذشته پرداخت شده و 80 درصد آن باقی مانده است که مبلغی معادل هزار و 50 میلیارد تومان است گرچه وزیر آموزش و پرورش قول رفع این مشکلات را در هته آتی داده است اما همچنان عدم بودجه و اعتبارات کافی در این بخش وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.