قدس آنلاین- تبریز:‌ شهردار تبریز از اقدامات گسترده شهرداری تبریز همزمان با اربعین حسینی در مرز شلمچه و شهر بصره خبر داد.

تمهیدات رفاهی و خدماتی شهرداری تبریز برای زائران اربعین

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی اظهار داشت: طبق هماهنگی‌های صورت‌گرفته در خصوص مسئولیت استان آذربایجان‌شرقی در مرز شملچه و تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری تبریز و ستاد بازسازی عتبات عالیات، منعقد شده شهرداری تبریز اقدامات گسترده‌ای را در بخش‌های مختلف ایاب و ذهاب، برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسنی پیش‌بینی کرده‌است.

وی اضافه کرد: این خدمات از چند روز قبل از آغاز اربعین آغاز شده و همزمان با اربعین، با شتاب و گستردگی بیشتری تداوم خواهد داشت و در ادامه، تا چند روز پس از مراسم باشکوه اربعین نیز ادامه خواهد داشت.

نجفی تصریح کرد: این اقدامات، در مرز شملچه، با استقرار 50 دستگاه از اتوبوس‌های شرکت واحد برای انتقال زائران از مرز تا شهر بصره آغاز شده و نقش موثری در جلوگیری از ازدحام و معطلی زوار عزیز خواهد داشت.

وی با اشاره به اهم پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته گفت: پذیرایی از زائران، تدارک وعده‌های غذایی، ایجاد سرویس‌های سیار دستشویی و حمام و همچنین ایجاد زمینه‌های اسکان زائران و خدمتگزاران، از جمله برنامه‌هایی است که شهرداری تبریز مطابق تفاهم‌نامه منعقده با ستاد بازسازی عتبات عالیات در روزهای منتهی به اربعین سرور و سالار شهیدان، اجرا خواهد کرد.

نجفی با اشاره به ابعاد فرهنگی حرکت‌های شهرداری و اینکه مسئولیت مرز شلمچه در اربعین به آذربایجان‌شرقی واگذار شده است اظهار داشت: اقدامات شهرداری در اربعین حسینی را برکت خدمتگزاری خود می‌دانیم و امیدواریم با تاثیرپذیری از ابعاد معنوی این اقدامات، رسالت خدمتگزاری خود را با توفیق بیشتری پیگیری کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: شهروندان زائر، تنها از طریق مراحل قانونی سفر به کشورهای خارجی، نسبت به زیارت عتبات عالیات اقدام کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.