قدس آنلاین- تبریز: مشاور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به جان باختن ۷ هزار و ۴۷۴ نفر از حجاج بیت‌الله الحرام در این فاجعه گفت: مسئولان جمهوری اسلامی تا مشخص شدن علت حادثه و احقاق حق جانباختگان ایرانی پیگیر موضوع خواهند بود.

مسئولان تا مشخص شدن علت فاجعه منا پیگیر موضوع خواهند بود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین رجبعلی زمانی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره جانباختگان حادثه منا در مراغه اظهار داشت: حادثه مظلومانه جان باختن حجاج در منا هیچگاه از یاد و خاطره مردم ایران پاک نخواهد شد.

 

وی با اشاره به جان باختن 7 هزار و 474 نفر از حجاج بیت‌الله الحرام در این حادثه افزود: مسئولان جمهوری اسلامی تا مشخص شدن علت حادثه و احقاق حق جانباختگان ایرانی پیگیر موضوع خواهند بود.

زمانی گفت: 64 هزار حاجی که از ایران به حج مشرف شده بودند به اذعان همه مسئولان کاروان‌های خارجی منظم‌ترین حاجیان مناسک حج ابراهیمی امسال و سال‌های قبل بودند.

وی تصریح کرد: مردم ایران با برگزاری آیین‌های مختلف بزرگداشت یاد و خاطره جانباختگان منا، یاد و خاطره جانباختگان حج را زنده نگه می‌دارند.

مشاور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: مناسک حج به عنوان بزرگ‌ترین تجمع اسلامی باید با شکوه خاص و بدون حادثه برگزار شود و از این پس مسلمانان شاهد بی‌تدبیری از سوی آل سعود نباشند.

وی افزود: دولتمران سعودی با تکیه به غربی‌ها بر روی تارهای عنکبوت خانه ساخته و با موذی‌گری به جای ایجاد امنیت برای حجاج به فکر کشتار مسلمانان هستند.

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره جانباختگان حادثه منا با حضور مردم مومن و همیشه در صحنه مراغه ظهر امروز در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.