قدس آنلاین – سبزوار : مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت : اجرای طرح مدل توسعه پایدار روستاها از مهمترین اقداماتی است که دولت انجام داده است.

۷۰۰ روستای خراسان رضوی تا پایان سال از نعمت گاز بهره مند می شوند

اسماعیل نورمحمدی در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین در سبزوار افزود: هدف از اجرای این طرح ارائه خدمات به روستائیان و جلوگیری از افزایش میزان مهاجرت آنان است لذا در 28 شهرستان و 29 روستای استان به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در این طرح به همه ابعاد توسعه پایدار در روستا شامل عمران، بهداشت، خدمات، توسعه برنامه های فرهنگی و آموزشی توجه شده است اضافه کرد: اجرای طرح مدل توسعه پایدار روستاها سبب شد تدوین سند توسعه روستایی برای 70 بخش استان خراسان رضوی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اجرای طرحهای اقتصادی مشارکتی در روستاهای دارای 25 تا 200 سرپرست خانوار یکی از مهمترین برنامه های دولت برای ایجاد اشتفال پایدار در روستا است.

وییادآورشد : بر اساس این طرح روستائیان در قالب شرکتهای تعاونی یا سهامی سرمایه گذاری می کنند و دولت نیز بر اساس آورده آنها چهار برابر سرمایه گذاری می کند.

نورمحمدی همچنین افزایش بودجه دهیاریها و تکمیل راههای روستایی در سطح استان، تامین 200 دستگاه انواع وسایل نقلیه، آتش نشانی و حمل زباله مورد نیاز دهیاریها را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه خدمت رسانی به روستائیان خراسان رضوی برشمرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی  همچنین از بهره مندی ساکنان 700 روستای این استان تا پایان امسال از مزایای شبکه گازرسانی خبر داد و اظهار داشت : با گازرسانی به این روستاها 90 درصد روستاهای خراسان رضوی به شبکه سراسری گازرسانی متصل می شوند و 10 درصد روستاهای باقیمانده نیز طی دو سال آتی گازرسانی به آنها صورت می پذیرد.  /  انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.