قدس آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : متأسفانه در حال حاضر مردم ایران هنوز به وظایف نمایندگان واقف نیستند ، از این رو رسانه های خبری باید وظایف نمایندگان از نظر قانون اساسی را برای مردم تشریح کنند.

رسانه ها وظایف نمایندگان از دیدگاه  قانون اساسی را برای مردم تشریح کنند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما همزمان با فرارسیدن روز مجلس افزود: من به عنوان خدمتگزار مردم شریف ، بزرگوار و شهیدپرور فلاورجان ، روز مجلس را به همه همکاران خودم در مجلس و ملت شریف ایران تبریک می گویم.

وی ادامه داد: این روز همزمان با شهادت شهید مدرس- اسوه ی تقوا، ایمان و عمل و نماینده ی واقعی برخاسته از رأی مردم آن هم در زمانی که انتخابات فرمایشی بود و افراد از قبل انتخاب می شدند و رأی فرمایشی می آوردند، نامگذاری شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: شهید مدرس این اسوه ی با تقوا با رأی آحاد مردم وارد مجلس شورای اسلامی شد و بدون هیچگونه وابستگی به حزب و جناحی بدون اینکه خودش را مدیون فرد یا افرادی بداند از حق ملت عزیز ایران شجاعانه دفاع کرد و در پایان نیز به دست مزدوران رژیم صفاک پهلوی – رضاخان قلدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به همین مناسبت دهم آذراه به عنوان روز مجلس نامگذاری شد .

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ی این شهید والامقام ، شهدای مجلس در طول 8 سال جنگ تحمیلی و بمب گذاری منافقین کوردل ، تاکید کرد: به نظر من در این روزها باید خدمات مجلس های بعد از انقلاب برای مردم تبیین و بازگویی شود .

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه رسانه های خبری باید وظایف نمایندگان از نظر قانون اساسی برای مردم تشریح کنند، تصریح کرد: در حال حاضر جایگاه نمایندگان مجلس در بین مردم به گونه ای جا افتاده که مردم گمان می کنند نمایندگان آنها باید به دنبال آسفالت کردن جاده ها و یا اجرای مباحث عمرانی باشند ؛ موارد ی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جزو وظایف لاینفک قوه مجریه است.

وی اضافه کرد: وظیفه نمایندگان این است که تخصیص بودجه ها را پیگیری کنند تا مصوبات مورد نیاز برای رفع مشکلات محقق شود، اما مردم گاهی مطالباتی از نمایندگان دارند که جزو وظایف قانونی آنها نیست.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گقفت: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نمایندگان دو وظیفه دارند که این وظایف شامل تصویب قوانین و نظارت بر اجرای قوانین می باشد.

وی با اشاره به وعده های برخی از کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی خود برای راهیابی به مجلس وعده های نادرستی همچون ایجاد فلان طرح های و یا اقدامات عمرانی ، افزود: این ها وعده هایی است که تحقق آنها به هیچ عنوان جزو وظایف نمایندگان نیست!

موسوی لارگانی با اشاره به نقش روحانیت در مجلس نیز اظهارداشت: روحانیت نقش بسیار مؤثری در دوره های اول تا نهم مجلس شورای اسلامی داشته و در تصویب قوانین و همچنبن بُعد نظارتی نقش تأثیر گذاری داشته اند.

وی تاکید کرد: روحانیت در مجلس شورای اسلامی می تواند از تصویب قوانینی که خلاف شرع است، جلوگیری کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.