قدس آنلاین- لرستان: مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با تبریک فرارسیدن هفته پژوهش به فرهنگیان و دانش آموزان گفت : اگر بپذیریم که مدرسه باید کانون تحولات آموزشی و تربیتی باشد، این کانون بدون بهره مند شدن از تحقیق ، پژوهش و فن آوری ، نمی تواند مبنای تحول قرار گیرد.

تحولات آموزشی و تربیتی در مدارس، بدون تحقیق ،پژوهش و برخورداری از فناوری های نوین امکان پذیر نیست

به گزارش قدس آنلان از خرم آباد، دکتر گودرز کریمی فر افزود : معلمان با بهره مندی از روحیه پژوهشی و اقدام پژوهشی می توانند به نیازهای دانش آموزان پاسخ سنجیده و اندیشمندانه دهند

 وی اظهار داشت : پرسشگری ، تفکر، خلاقیت ،نوآوری ؛ابتکار و مهارت آموزی از جمله مولفه هایی است که معلمان باید در تعلیم و تربیت دانش آموزان مد نظر داشته باشد و  با محوریت اقدام پژوهی در کلاس های درس است که می توان آموزش و پرورش را به این اهداف رهنمون ساخت .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد : با پژوهشگرشدن معلمان فاصله  نظر و عمل کم می شود  و  میان نظرات علمی و تدریس در  کلاس درس پیوند حاصل می شود.   وی در ادامه به اثرات مثبت اقدام پژوهشی و پرورش روحیه تحقیق و پژوهش در معلمان اشاره کرد و گفت : با تحقیق و پژوهش است که معلمان بالنده شده و رشد می یابند، خودباوری ، حس تعلق و مشارکت جویی در آنان تقویت می شود، اعتبار کارشان بیشتر می شود و خلاقیت هایشان گسترش می یابد.

کریمی فر بیان دا : پژوهنده شدن معلمان سبب رشد پرسشگری در محیط مدرسه و کلاس می شود. وی تاکید کرد :وقتی معلم بتواند  به مدد آگاهی های پژوهشی، برنامه های درسی را نقد کند و به داوری حرفه ای دست بزند، در رده اندیشه گران جامعه درمی آید و پایگاه اجتماعی اش ارتقا می یابد.

وی در ادامه به ضرورت به کارگیری فناوری های نوین در آموزش تاکید کرد و گفت : هوشمندسازی مدارس با مدل مفهومی جدید یکی از راهبردهای جدی آموزش و پرورش  است . کریمی فر هوشمندسازی کلاس های پایه ششم را یکی از اقدامات  دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و گفت :  توسعه هوشمندسازی مدارس در مناطق و شهرستان های استان یکی از برنامه هایی است که با دقت دنبال می شود . کریمی فر در پایان سخنان خود به برنامه های هفته پژوهش اشاره کرد و گفت :  برگزاری کارگاهای اقدام پژوهی معلمان ، تجلیل از پژوهشگران و تجربه های برتر پژوهشی استان و برگزاری نمایشگاههای  دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان و فرهنگیان از جمله برنامه هایی است که در هفته پژوهش انجام می شود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.