وزیر بهداشت در گفتگو با رادیو اربعین گفت؛ برای برگزاری مراسم اربعین از چتد ماه گذشته برنامه‌ریزی های لازم انجام شده است.

  وزارت بهداشت برای «اربعین» برنامه‌ریزی کرده بود

به گزارش قدس آنلاین، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت گفت: با همکاری هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و وزارت بهداشت عراق از دوماه پیش برنامه‌ها را شروع کردیم. البته سفارت جمهوری اسلامی ایران خیلی موثر بود. برای حمایت از زائران اما حسین (ع) چه ایرانیان و چه غیرایرانیان با حدود1000 نفر از هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی که در عراق حضور دارند، متقابلاً در ایران هم تصمیم گرفته شد در مناطق مرزی ایلام، خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی دزفول، هرکدام پنج مورد از دانشگاه‌های آن‌ها هم از نظر لجستیکی و خدمات نیروی انسانی پشتیبانی کنند. بنابراین مثلاً در مهران که دانشگاه ایلام مسئولیت تعلیم دارد و دانشگاه شهید بهشتی آذربایجان شرقی-همدان نیز از آن‌ها حمایت می‌کنند که نزدیک به 1250نفر به صورت داوطلبانه در اورژانس و بیمارستان‌های صحرایی آمادگی کامل دارند تا دربازگشت زائران محترم امدادرسانی داشته باشند.

وی افزود، بیش از 700 مورد ویزیت انجام شده بود و تعدادی هم به بیمارستان‌ها منتقل شده بودند. عمده مشکلات بیماران در بازگشت، از نظر کنترل بیماری‌های عفونی است که احتمال وارد شدن به کشور را دارد. به همین خاطر باید مراقبت‌های لازم را انجام بدهیم تا در عین حالی که زائرین معطل نشوند.

وزیر بهداشت در پایان افزود: زائرین محترم در خورد و خوراکشان دقت کافی را داشته باشند، گرچه در طول مسیر مأمورین بهداشت نظارت می‌کنند ولی این کافی نیست و چه بسا آنجا افرادی با ذوق و سلیقه خودشون اقدام به پذیرایی از زائران می‌کنند. افراد مراقبت کنند در محیط‌های سربسته کسی در جمع مریض نباشد و اگر بیماری وجود دارد، در مکان‌های خاصی از آن‌ها مراقبت شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.