وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود در بلگراد مساله‌ جدیدی راجع به سرنگونی جنگنده روسیه توسط ترکیه نشنیده است. وی گفت که روابط آنکارا و مسکو مثل قبل نخواهد شد.

دیدار بی‌نتجه وزیر خارجه ترکیه با لاوروف

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایسنا، از سایت اینترنتی النشره، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی پس از دیدار با مولود چاوش اوغلو، همتای ترکیه‌ خود در بلگراد گفت: وزیر خارجه ترکیه به مساله جدیدی درباره سرنگونی جنگنده روسیه اشاره نکرد و موضع رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر این کشور را تکرار کرد.

لاوروف گفت: ما به مردم ترکیه به عنوان دوست می‌نگریم و آنها را با کسی که دستور سرنگونی جنگنده ما را داد، یکی نمی‌دانیم. روابط ما با ترکیه هرگز مثل قبل نمی‌شود.

وی تاکید کرد: خطر تروریسم ابعاد زیادی دارد که بر اوضاع اروپا تاثیر می‌گذارد و تروریسم دشمن اصلی و مشترک ماست.

لاوروف درباره اوضاع سوریه نیز گفت: باید از تلاش استفان دی‌میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه برای تشکیل هیات متحد مخالفان حمایت کرد. نتایج مذاکرات وین نیز کاملا نشان می‌دهد که مردم سوریه خود سرنوشتشان را تعیین می‌کنند این یعنی پرونده بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و مشروعیش بسته است.

وی تاکید کرد که با جان کری، همتای آمریکایی خود درباره لزوم بستن مرزهای میان ترکیه و سوریه به توافق رسیده است و مسکو درباره تلاش‌های برخی طرف‌ها که می‌خواهند گروه‌های حامی داعش را میانه‌رو جلوه دهند احتیاط به خرج می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.