جلیل فخرایی: آیین بزرگداشت خانواده شهدا و بازنشستگان سه استان خراسان نیروی دریایی ارتش در مشهد برگزار شد.

دفاع از ۳هزار کیلومتر مرز آبی کشور توسط نیروی دریایی

فرمانده ارشد قرارگاه عملیاتی ارتش در شمال شرق کشور در این مراسم طی سخنانی با تأکید بر دفاع نیرومند نیروی دریایی از حریم آبی کشور اظهار داشت: نیروی دریایی در دوران هشت سال دفاع مقدس در جلوگیری از سقوط زودهنگام خرمشهر و آبادان تأثیرگذار بود، این نیرو همچنین با محافظت از سه هزار کیلومتر مرز دریایی و اسکورت کشتی های نفتکش و تجاری در اقتصاد کشور تأثیرگذار بود.

امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی با تأکید بر اسکورت سه هزار کشتی تجاری و نفتی از 22 کشور جهان در آب‌های آزاد توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: نیروی دریایی تاکنون برای خودکفایی، اقدام‌های قابل توجهی انجام داده و 500 هزار قطعه با کوشش متخصصان این رشته ویژه شناورهای سطحی و غیرسطحی ساخته شده است.

جهانشاهی، ثمره  استقلال، آزادی و امنیت حاکم بر کشور را مدیون جانفشانی و ریختن خون پاک شهیدانی دانست که با اهدای جان خود، امنیت کشور را تضمین کردند.

فرمانده ارشد قرارگاه عملیاتی ارتش در شمال شرق کشور در ادامه بیان داشت: شهدا به عنوان مظهر اقتدار ایران توانستند در هشت سال دفاع مقدس از خاک کشور در برابر دشمن تا دندان مسلح محافظت و با رشادت از آب‌های نیلگون خلیج فارس دفاع کنند.

وی حضور نیروی دریایی ایران در آب‌ های آزاد را سبب برقراری امنیت دریایی و اثبات اقتدار کشورمان دانست.

وی ادامه داد : نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران هم اکنون نیز به عنوان نیروی علمی، نظامی، سیاسی و بین‌المللی ایفای نقش می کند و با ورود به آب‌های آزاد افزون بر برقراری امنیت دریایی کشور اقتدار ایران را در دنیا به اثبات رسانده است.

امیر جهانشاهی، حضور مقتدرانه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را در آب‌های آزاد از جمله خلیج عدن، باب المندب  و... نشانی از اقتدار  این نیرو دانست .

این مراسم با همکاری مدیریت روابط عمومی قرارگاه منطقه ای شمالشرق نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

در این آیین که با حضور یکصد تن  از خانواده‌های شهدای نیروی دریایی خراسان در مجموعه دریادلان این نیرو در مشهد برگزار شد، از یک جانباز  و 17 خانواده شهید و بازنشستگان نیروی دریایی در شمال شرق کشور تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.