پیشنهاد سردبیر

معاون امور بین الملل حزب موتلفه گفت: در شرایط پس از برجام باید جلوی نفوذ دشمن بر باورهای مسئولان و مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه های فرهنگی اقتصادی و سیاسی را بگیریم.

مسئولان مراقب نفوذ دشمن در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی باشند

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا ترقی، معاون امور بین الملل حزب موتلفه در مورد خطر نفوذ جریانی در کشور به شبستان گفت: توضیحات رهبر انقلاب نسبت به خطر نفوذ جریانی مبتنی بر تجربیاتی است که در طی این چند سال انقلاب اسلامی به دست آمده است و امری بوده که اگر مسئولین و نخبگان با نفوذ در جامعه به این توطئه دشمن توجه جدی نداشته باشند دشمن به راحتی می تواند با نفوذ در کشور افرادی را با عنوان مشاور و تحلیلگر در کنار مسئولان قرارداده و باورها و موضع گیریها و تحلیلهای آنها را نسبت به مسایل داخلی و خارجی تحت تاثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: این نفوذ موجب می شود تا کاری کند که مسئولان مواضعی را اتخاذ کنند که دشمن برای آنها کف و سوت بزند و مورد تایید و حمایت دشمنان باشد و در پازل آنها بدون اینکه خود متوجه شود بازی کند.

ترقی افزود: این خطر در طول انقلاب اسلامی در دوره ریاست جمهوری بنی صدر و دوران اصلاحات نیز با چنین مسایلی روبرو بودیم و حرفها و سخنها و موضع گیریهایی به زبان مسئولان می آمد که دقیقاً متناسب با خواست و اراده دشمن بود.

ترقی خاطرنشان کرد: این تجربه نشان می دهد که در شرایط بعد از برجام جلوی نفوذ دشمن بر باورهای مسئولان در حوزه های فرهنگی اقتصادی و سیاسی را باید بگیریم در این جریان مسئولان باید تلاش کنند مشاورینی را برای خود انتخاب کنند که افراد موثق بوده و وابستگی به شرق و غرب نداشته باشند و تحت تاثیر آنها قرار نگیرند.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که صحبتی که مسئولان می کنند و این صحبت مورد توجه دشمنان قرار می گیرد و مورد تایید انان است این احتمال را بدهند که این سخن و بیان به گونه‌ای از طریق خود آنها القا شده باشد و ردیابی این مسایل کمک می کنند به جلوگیری از نفوذ جریانی دشمن در مسئولان کشوری.

معاون امور بین الملل حزب موتلفه در مورد نفوذ دشمن در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور اظهار کرد: مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور دستگاههای اجرایی و قانونگذاری در کشور هستند که در واقع هم در اجرا و هم در قانونگذاری و تصمیم سازی نقش دارند بنابراین عمده تلاش دشمن این است که در این دو قوه اثر بگذارد و کاری کنند که عواملی به داخل مجلس راه یابند که به ظاهر افراد خوب و متخصصی هستند اما تاثیرپذیری شان از نفوذ بسیار بالا باشد و کسانی باشند که کاملاً تحت تاثیر اطرافیان و مشاورینی قرار بگیرند که می توانند در کنار این افراد تغییراتی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: بنابراین دشمن می تواند با قراردادن واسطه در دستگاههای اجرایی و تقنینی نفوذ کنند و مسیر حرکت دشمن را در جهت اهداف خود و آنچه خود می پسندد به صورت غیرمستقیم هدایت کند به گونه‌ای که خود شخص متوجه این روند تغییرات نباشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    جناب ترقي . مسئولين اولين هدف دشمن براي نفوذند . مردم بايد مواظب باشند كه در مسئولين نفوذ نشود . با انتخابي صحيح از بين افرادي كه هدفشان خدا و اسلام است . اما اگر مردم راه را از چاه تشخيص ندهند ، با دست خودشان رخنه براي نفوذ بوجود آورده اند ..... همانگونه كه تا بحال در برخي زمان ها اتفاق افتاده است ...