رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان براي پيشگيري از سرقت و كلاهبرداري توصيه كرد شهروندان از کارت هاي اعتباري و اطلاعات حساب بانکي خود بخوبي مراقبت كنند.

از کارت هاي اعتباري و اطلاعات حساب بانکي خود مراقبت کنيد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پايگاه خبري پليس،  سرگرد "جواد شعبانپور"  با ارائه هشدارهاي سايبري از كاربران اينترنت خواست با رعايت نكات ايمني و توجه به هشدارهاي سايبري، پليس را در پيشگيري از وقوع جرايم سايبري ياري نمايند .

وي توصيه كرد : بر روي اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها برنامه‌هاي کاربردي و مفيدي نصب کنيد تا در صورت گم شدن يا سرقت دستگاه به راحتي اطلاعات محلي که دستگاه شما در آن جا قرار دارد را پيدا کنيد.

-اطلاعات خود را در شبکه‌هاي اجتماعي به اشتراک نگذاريد، اين اطلاعات مي‌تواند در اختيار سارقان و كلاهبرداران  قرار گيرد.

-در صورتيکه از کافي‌نت ها استفاده مي کنيد حتما پس از اتمام کار از حساب کاربري خود از شبکه هاي اجتماعي و ايميل‌ها خارج شويد و تاريخچه مرورگر را به همراه تمام کوکي ها و مابقي اطلاعات پاک کنيد و از عدم ذخيره پسورد در سيستم مطمئن شويد

-روزانه موجودي حساب هاي بانکي خود را کنترل کنيد تا در صورت برداشت غير مجاز و يا سوء استفاده سريعا از آن مطلع شويد و يا سرويس اعلام تراکنش بانکي  از طريق پيامک را از طريق بانک مربوطه فعال نماييد

-برروي فايل هاي خود در لپ تاپ و يا ساير وسايل الکتريکي پسورد بگذاريد تا در صورت مفقودي اطلاعات شما به دست ديگران نيفتد

-در استفاده از دستگاه هاي حامل داده ، دوربين عکاسي و هر نوع حافظه جانبي را که همراه خود مي‌بريد دقت کرده تا در هتل‌ها و سوئيت‌ها جا نماند.

-از کارت هاي اعتباري و اطلاعات حساب بانکي خود بخوبي مراقبت کنيد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.