مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به سفر سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به روسیه، این سفرها را طبیعی عنوان کرد و افزود: ابعاد قضیه بسیار گسترده است.

تایید خبر سفر "سرلشکر سلیمانی" به روسیه توسط مشاور فرمانده کل قوا/ هدایت ایرانی جنگنده های روسی
به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان،علی‌‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل شب گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی «متن و حاشیه»، در پاسخ به اینکه برخی حضور نظامی روسیه در سوریه را نتیجه گفتگوهای سردار سلیمانی با مقامات روسی می‌دانند، تصریح کرد: رفت و آمد سردار سلیمانی و هماهنگی با مقامات روسی در وضعیتی که اتحاد ایران و روسیه در مبارزه با گروههای تروریستی رو به گسترش بوده کاملاً طبیعی است.

ولایتی اضافه کرد: حتی قبل از سفر آقای پوتین به تهران نیز یکی از مقامات روس اعلام کرد که ایران و روسیه به سمت روابط استراتژیک پیش می‌روند و البته ایران هم معتقد است روابط دو کشور باید همه‌جانبه باشد.

وی با بیان اینکه سفر سردار سلیمانی به روسیه قابل انتظار است، تأکید کرد: تنش به‌وجود آمده در منطقه بسیار گسترده بوده و امکان دارد بیش از پیش گسترش یابد که پیش‌بینی می‌کنیم این تنش‌ها در کوتاه‌مدت یا میان‌مدت به وضعیت قبلی خودش برنگردد.
 
"سرلشکر سلیمانی" رهبر عملیات هوایی "روسیه در سوریه"

پیش تر خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شده بود که حملات هوایی روسیه به سوریه  نتیجه سفری است که منابع غربی مدعی‌اند در ماه جولای سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به مسکو انجام داده است.

این خبرگزاری به نقل از «منابع منطقه‌ای» ادعا کرده است که سردار سلیمانی که تا پیش از این بر روند عملیات زمینی نظارت داشته، حالا هم محور برنامه‌ریزی برای عملیات هوایی روسیه در سوریه، است.

روس‌ها جزئیات عملیات خود در سوریه را با سرلشکر سلیمانی هماهنگ می‌کنند

عودد گرانوت تحلیلگر مسائل خاورمیانه شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: روسیه برای اولین بار از همکاری نظامی نیروهای خود با دمشق در سطح کارشناسان مسائل نظامی سخن به میان آورده است.

حضور نیروهای زمینی روس در سوریه برای آمریکاییها نگران کننده است و تا جایی که آمریکا از بلغارستان و یونان متحدان جدیدش در اروپا خواسته حریم هوایی خود را دراختیار هواپیماهای روسیه قرار ندهند.

تحلیلگر صهیونیست در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد؛ موضوع نگران کننده دیگر آن است که روسها در این راستا با ایران در حال هماهنگی هستند.

گرانوت گفت: مدتی پیش قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس عازم روسیه شد و روس ها تمام جزئیات عملیات را با وی هماهنگ کردند. این موضوع برای رژیم صهیونیستی بسیار نگران کننده است.

گزارش خبرگزاری "روسیه" از عملیات تحت فرماندهی سرلشکر سلیمانی در "سوریه"
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک افسر بلندپایه سوری نوشت: عملیات نجات خلبان روسیه در شمال سوریه، با شش کماندو از حزب‌الله و 12 کماندو ارتش سوریه و زیر نظر سردار قاسم سلیمانی انجام شده است.

وعده سرلشکر ایرانی به روس ها

در گیرودار برنامه‌ریزی برای عملیات مجدد جهت آزادی سریع خلبان روس سردار سلیمانی با روس‌ها تماس می‌گیرد و به آنها اطلاع می‌دهد که یک یگان ویژه جهت نجات خلبان روس آماده کرده و پیشنهاد داد به دلیل اینکه این یگان ویژه متشکل از نیروهای ویژه حزب الله لبنان و کماندوهای سوری آموزش دیده توسط ایران است وآشنایی کامل با جغرافیای مکانی دارند، عهده‌دار عملیات زمینی شوند و نیروی هوایی روسیه پشتیبانی و آتشبار هوایی و اطلاعات ماهواره‌ای را برای آنها تامین کند و اطمینان می‌دهد که خلبان روس را صحیح وسالم برگرداند، در نهایت همین هم شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    7 2
    بار ها اعلام شده كه پشت اين انبوه سازي خبر ها در مورد يك شخصيت خاص مي شود فضاي غبار آلود سوء استفاده را ديد . چه ضرورتي دارد كه برخي از خبر ها را تكثير مضاعف كنيم . به اين بپردازيم كه همه رمندگان و فرماندهان نظامي ايراني فقط براي اعتلاي اسلام و مبارزه با ظلم و ظالم در هر كجاي دنيا كه لازم باشد حضور خواهند داشت . آيا كسي خبري از شهيد همداني در مدت حضورش در سوريه منتشر كرد ؟ چرا ؟ سردار سليماني يكي از سربازان امام زمان است فقط همين . امام زمان سرباز زياد دارد . بهوش باشيد و در گرداب رسانه ها غرق نشويد.
  • سعید IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    12 0
    درود بر سرلشکر سلیمانی همشهری عزیزم. ما کرمانیها به وجود این دلاور عزیز افتخار میکنیم
  • p.o IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    14 0
    سلام برتوای شهیدزنده....
  • حسن IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    2 0
    نصر من الله و فتح قریب
  • بهمن حطمی IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    4 0
    واقعا سردار مایه افتخاری برای ایران دوستت داریم
  • محمد IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    3 0
    بترکه چشم حسود
  • فریاد IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    ایشان قدرت ما فوق بشری دارند به این سادگی دشمنان نمیتوانند با ایشان مقابله کنند از نیروی غیبی برخوردارند