گروه سیاسی- طیبه مروت: انتخابات مجلس شورای اسلامی، اسفند سرد ۹۴ را گرمایی دوباره خواهد بخشید...

یارکشی ها  در ۸۰  روز مانده   به  انتخابات

اما آنچه گرما بخش این اتفاق مهم سیاسی در کشور است ، نه نفس خود انتخابات بلکه حضور مردم و فعالیت طیف‌ها و جریان‌های سیاسی است که مشوق مردم برای حضور در پای صندوق رای است. آن‌ها از مدت‌ها پیش زمزمه‌های رجز خوانی برای یکدیگر را آغاز کرده اند و چندی است که از گوشه و کنار خبرهای مختلفی از فعالیت‌های خاصی در زمینه انتخابات شنیده می‌شود. فعالیت‌هایی که به نظر می‌رسد برای وحدت شکنی در رقیب و ایجاد تفرقه بین گروه‌های فعال است.

اکنون پرسش جدی اینجاست که دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب برای حضور در انتخابات مجلس و کسب بیشترین صندلی‌های سبز مجلس چه برنامه‌هایی دارند؟

 

 بازگشت به شرط حفظ خط قرمزها

اصلاح‌طلبان به دنبال بازگشت به فضای سیاسی کشور هستند. تلاش این طیف سیاسی پس از انتخابات 88 و رکود سیاسی آن‌ها، حالا شکل جدی تری به خود گرفته است؛ این جمله‌ای است که نقوی حسینی به آن اذعان کرد و معتقد است: جریان اصلاح طلب مانند اصولگرایان به عنوان یک جریان رسمی می‌تواند فعالیت سیاسی داشته باشد. اما در فعالیت‌های سیاسی، خطوط قرمزی وجود دارد که باید رعایت شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فعالیت همه گروه‌ها، جریانات و احزاب سیاسی در جمهوری اسلامی در چارچوب قانون آزاد است، به خبرنگار قدس گفت: «فتنه»  خط قرمز مهم فعالیت‌های سیاسی بخصوص در انتخابات است و اصلاح‌طلبان باید مرز خود را با فتنه گران مشخص کنند.

 نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، «انحراف» را خط قرمز دیگر نظام عنوان کرد و افزود: مرز بندی گروه‌های سیاسی با دشمن مخصوصاً آمریکا، رژیم صهیونیستی و نیز موضع‌گیری در قبال مسایل استراتژیک سیاست خارجی مثل فلسطین باید مشخص باشد.

وی تاکید کرد: نباید برخی گروه‌ها به دنبال ایجاد اختلاف و شایعه سازی برای رقیب باشند. این که فلان شخص از گروه جدا شده یا به آن نزدیک شده است مسایلی نیست که گروه‌ها باید خود را به آن مشغول کنند بلکه یک حزب یا گروه تنها باید شاخصه‌های خود را معرفی کرده و آن را به مردم عرضه کند.

 

 وزارتخانه‌هایی که هدف اصلاح‌طلبان است

 حمیدرضا ترقی هم درباره تلاش اصلاح‌طلبان برای حضور فعال تر در عرصه سیاسی، به خبرنگار قدس گفت: برنامه اصلاح‌طلبان برای بازگشت به قدرت چند مرحله را طی کرده است؛ مرحله اول تلاش در جهت عادی سازی فتنه 88 و سعی در عدم به کارگیری کلمه«فتنه» در سخنان مسؤولان کشور برای کمرنگ کردن اتفاقات انتخابات 88 بود. 

وی تلاش اصلاح‌طلبان برای رفع حصر سران فتنه را از دیگر اقدامات سیاسی این طیف عنوان کرد و افزود: اصلاح‌طلبان برای دستیابی به خواسته خود در رفع حصر از سران فتنه، سعی در انتشار تصویر و اخبار مربوط به آنان کردند تا بتوانند سر اصلاحات را به تنه آن بچسبانند.

عضوحزب مؤتلفه اسلامی نفوذ اصلاح‌طلبان در وزارتخانه‌های مرتبط با جوانان را از دیگر اقدامات جدی این گروه برای بازگشت به فضای سیاسی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از احساسات جوانان و ناآگاهی سیاسی آنان از دلایلی بود که اصلاح‌طلبان وزارتخانه‌هایی چون آموزش و پرورش و علوم را هدف قرار دادند.

ترقی نفوذ در دستگاه‌های اجرایی کشور را مرحله دیگر فرایند سیاسی اصلاح‌طلبان دانست و تصریح کرد: وزارت کشور، هدف مهم اصلاح‌طلبان برای حضور درفضای سیاسی کشوراست.

این فعال سیاسی تأکید کرد: استفاده از سخنان مسؤولین کشور برای تغییر فضای کشور به نفع جریان اصلاحات، دیگر راهبردی بود که اصلاح‌طلبان برای رسیدن به هدف خود از آن بهره گرفتند.

 

 جانمایی مهره‌های سوخته در سبد آرای اصولگرایان!

عضو حزب مؤتلفه اسلامی، با اشاره به فعالیت رسانه‌ای جریان اصلاحات گفت: رصد فعالیت اصولگرایان یکی از اقدامات رسانه‌ای اصلاح‌طلبان بود تا به وسیله معدود مشکلات یا اختلاف سلیقه‌ای که وجود داشت از آن برای ایجاد انشقاق بین اصولگرایان استفاده کنند.

حمیدرضا ترقی در ادامه به موضوع استفاده از مهره‌های سیاسی پیشین برای شکستن اتحاد و میزان آرای اصولگریان در انتخابات مجلس آینده اشاره و بیان کرد: تاکید روی چهره‌ای مانند «احمدی نژاد» وبیان رویکرد اصولگرایان در رسانه‌های اصلاح طلب یکی از کارهایی است که آنان برای شکستن اتحاد اصولگرایان می‌کنند. با تیتر کردن اینکه «دکتر احمدی نژاد رأی نخواهد داشت» و یا انتساب ناکامی‌های دولت وی به اصولگرایان، سعی در تخریب چهره جریان سیاسی اصولگرا دارند.

 

  در جست‌وجوی«سر» برای تنه اصلاحات!

حمیدرضا ترقی با اشاره به تلاش اصلاح‌طلبان برای استفاده از چهره‌های شاخص اصولگرا مانند دکتر لاریجانی و حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در سرلیست خود، اظهار داشت: مطمئن هستم تلاش این طیف برای یارکشی از اصولگرایان به نتیجه نخواهد رسید، زیرا آقایان لاریجانی و ناطق زیرک‌تر از آن هستند که در دام این جریان بیفتند.

حمیدرضا ترقی به فقر چهره اصلاح‌طلبان تأکید کرد و افزود: اصلاحات به چهره‌ای نیازدارد که هم در بین اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان مورد قبول باشد و در صورت پیروزی حقی برای فعالیت آنان در نظر بگیرد؛ بنابراین برای دستیابی به این هدف  با افکار عمومی جامعه بازی کردند تا «بدون سر بودن اصلاحات» را مخفی کنند.

وی تأکید کرد: آنان می‌خواهند تنه بی سراصلاحات را با سر بی تنه اعتدال تلفیق کنند تا مشکل فقر چهره خود را برای شرکت در انتخابات حل کنند. درحقیقت یکی از برنامه‌های اصلاح‌طلبان برای دستیابی به رأی بیشتر در انتخابات آینده یارکشی از چهره‌های مطرح اصولگراست.

حمیدرضا ترقی هم  به مرز بندی بین طیف‌های مختلف اصولگرا اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف، نباید بین اصولگرایان جبهه و مرزبندی غیر از «فتنه» وجود داشته باشد. باید بدون سهم خواهی و تنها زیر لوای پرچم ولایت با همگرایی و همبستگی در انتخابات شرکت کنند و اجازه ندهند اختلاف افکنی سایرین مانع کسب پیروزی آن‌ها شود.

نقوی حسینی نیز با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان پایگاه اجتماعی قابل توجهی ندارند، پس دست به تاکتیک‌هایی می‌زنند تا به جایگاهی دست یابند، اظهار داشت: ایجاد تفرقه بین اصولگرایان و دادن عناوینی مانند اصولگرای افراطی، معقول، تندرو و ... در همین زمینه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    ترسم از تركان تير انداز نيست / طعنه تير آورانم مي كشد . گروه هاي اصلاح طلب و يار گيري و مانور انتخاباتي آنها امريست طبيعي . اين ها هميشه خوشه چين خرمن زحمتكشان بوده اند و عادت كرده اند كه روز هاي شنبه ماهيگيري كنند . اما دولت .....جاي تعجب دارد كه در حاليكه هنوز تاريخ تبليغات انتخاباتي نرسيده چطور به اين ها اجازه تبليغ مي دهد ، جاي بسي گلايه دارد . البته اين هم نه ...... از كوزه همان برون تراود كه در اوست . فقط دولت بي قانون دولت قبل بود بقيه همه ، اصلا خود قانونند .