قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: وقف های منفعتی و درآمدزا بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه را حل می کند.

وقف های درآمدزا بسیاری از مشکلات جامعه را حل می کند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجت‌الاسلام حسن شهیدی با بیان اینکه از امروز به‌عنوان روز اول هفته وقف، برنامه‌های متنوعی در سطح استان ایلام برگزار می‌شود، اظهارداشت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، برگزاری همایش یاوران وقف به‌منظور تجلیل از  واقفان در سال جاری، تجلیل از خیرین و خادمین نمونه و هیئت‌امنای بقاع متبرکه، برگزاری همایش وقف و رسانه به‌منظور تجلیل از اصحاب رسانه تأثیرگذار در انعکاس اخبار وقف از برنامه‌های این هفته در استان است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع وقف با حضور اساتید حوزه و دانشگاه با محوریت آسیب‌شناسی حوزه وقف در استان و فرهنگ وقف از دیگر برنامه های هفته وقف در استان ایلام است، افزود: علاوه بر این برگزاری نشست‌های صنفی با برخی از اصناف و متمولین و فرهنگیان در صنوف مختلف و تلاش در راستای ترویج فرهنگ وقف و اطلاع‌رسانی در این زمینه دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته وقف در استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام همکاری و همراهی متمولین جامعه و افراد خیر در استان برای نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه را ضروری دانست و بیان داشت: فرهنگ وقف آن‌چنان‌که بایدوشاید در جامعه ما نهادینه نشده و انتظار می‌رود که برگزاری این نشست‌ها و برنامه‌های اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف و برنامه‌های تبلیغی، منجر به یک سری وقف‌های جدید و ترویج فرهنگ وقف در استان شود.

حجت‌الاسلام حسن شهیدی با بیان اینکه کار و تلاش زیادی در زمینه فرهنگ وقف که نیاز  به فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن دارد، انجام‌شده، اما با حد مطلوب فاصله دارد، خاطرنشان ساخت: امید است با همراهی متمولین جامعه و افراد خیر در استان شاهد نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه در راستای ارائه خدمات دارای منفعت عمومی در جامعه باشیم.

وی بر ضرورت حرکت به سمت وقف‌های منفعتی و درآمدزا تأکید کرد و ادامه داد: وقف‌هایی مانند مسجد و تکایا و زمین برای احداث مسجد در استان زیاد داریم ولی باید  به سمت وقف‌های منفعتی  حرکت کنیم که برخی از نیازهای جامعه  مرتفع شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام شعار هفته وقف در سال جاریرا «همه واقف باشیم» عنوان کرد و یادآور شد: هرکسی در حد خود توان خود می‌تواند یک واقف باشد و می‌تواند در رفع نیازهای نیازمندان  مؤثر و مفید واقع گردد و منفعت عمومی برای مردم استان داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.