قدس آنلاین: رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی از راه‌اندازی انجمن خیران فناوری خراسان رضوی خبرداد.

انجمن خیران فناوری خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسن علم‌الهدایی در گفت‌وگو با خبرنگارما، اظهار داشت: در شانزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی که در ایام هفته پژوهش در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد از 4 اثر و ابداع مخترعان در موضوعات برق و قدرت، تصفیه روغن، ترموسایکلر (دستگاه علم پزشکی و تکثیر DNA) و ماشین آلات کشاورزی با حضور استاندار خراسان رضوی رونمایی شد.

وی گفت: دستگاه‌هایی که به طور متوسط 30 نیروی متخصص روی مراحل ساخت و اجرای این طرح‌ها فعالیت‌های تحقیقاتی و آرندی داشتند و دستگاه‌های تولید شده ارزش ریالی‌ای از 100 میلیون تومان تا 3 میلیارد تومان دارند؛ همچنین 8 مخترع در این نمایشگاه حاضر بودند که از آخرین محصولات تولیدی خود با حضور مسئولان رونمایی کردند.

علم‌الهدایی افزود: در این نمایشگاه 43 شرکت فن‌آور عضو پارک علم و فناوری خراسان که شامل 6 شرکت از مرکز رشد جامع، 9 شرکت از امور مؤسسات، 30 شرکت از مرکز رشد انرژی، 4 شرکت از مرکز رشد فرهنگی، 2 شرکت از مرکز رشد کشاورزی، 6 شرکت از مرکز رشد گناباد، 6‌شرکت از مرکز رشد فناوری اطلاعات،4شرکت ICT از مرکز رشد نیشابور و 3 شرکت از بخش فن‌بازار پارسیان که در حوزه خدمات مالکیت فکری، سرمایه‌گذاری و تجاری سازی فناوری فعال است حاضر بودند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اینکه به زودی انجمن مشارکت خیران در عرصه فناوری‌های نو آغاز به کار می‌کند، بیان کرد: بحث همکاری با شرکت‌های سرمایه‌گذار روی طرح‌های فن‌آور و جذب سرمایه‌گذاران در دستور کار این مجموعه بوده که به زودی با حمایت انجمن مدیران صنایع و انجمن خیران فناوری استان اجرایی و راه‌اندازی می‌شود تا از این پس شاهد حضور و مشارکت خیران در عرصه فناوری‌های نو، به‌روز و کاربردی دنیا باشیم، نکته‌ای مورد تأکید ویژه مقام معظم رهبری بوده است.

علم‌الهدایی تصریح کرد: در شانزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی 80 فناوری در بحث فن‌بازار عرضه شده که به تفکیک شامل 30 فناوری از پژوهشکده علوم و صنایع غذایی، 27 فناوری از دانشگاه فردوسی مشهد مشهد، 9 فناوری از مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 12 فناوری از بازار پارسیان و 2 فناوری از پژوهشکده بوعلی بوده است.

وی تأکید کرد: پارک علم و فناوری خراسان آمادگی دارد تا ضمن استقبال از خیران، منابع آنها را در راستای اهداف خیران و نیازهای به‌روز جامعه هزینه کرده و به کار ببندد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اینکه مشارکت و حمایت خیران نقشی بسیار کلیدی و تأثیرگذار را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به منابع محدود دولت در بحث حمایت از فناوران بدون شک حضور و مشارکت خیران نقشی بسیار کلیدی و تأثیرگذار را دارد و می‌تواند گامی مثبت و مؤثر در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی موردتأکید مقام معظم رهبری داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.