قدس آنلاین - قزوینی غرابی: سایت خبری شبکه ماهواره ای روسیا الیوم (راشا تودی) با برگزاری یک نظرسنجی از مخاطبان خود، مهم ترین رخدادها و همچنین مهم ترین شخصیت سیاسی جهان عرب در سال ۲۰۱۵ را انتخاب کرد.

توافق هسته ای و حادثه منا، مهم ترین رخدادهای سال ۲۰۱۵

به گزارش قدس آنلاین، در نظرسنجی متعلق به مهم ترین شخصیت جهان عرب در سال 2015 که 62 هزار کاربر تاکنون در آن شرکت کرده اند بشار اسد رییس جمهور سوریه با بیش از 63 % در رتبه نخست قرار دارد. پس از اسد نیز عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر و ملک سلمان، شاه عربستان به ترتیب با 26 و 6 % در رتبه های بعدی قرار دارند.

جالب آنکه مسؤولان این پایگاه خبری، گزینه خیالی " رئیس جمهور انتخاب نشده لبنان " را نیز در میان گزینه های موجود جای داده بودند.

این شبکه خبری همچنین با گزینش ده رویداد مهم سال 2015 از مخاطبان خود خواسته است تا مهم رویداد سال را انتخاب کنند. از میان هشت هزار نظر ارسال شده تا این لحظه، سرنگونی هواپیمای سوخوی روسیه توسط ترکیه و تنش میان دو کشور با 50 % در جایگاه مهم ترین رویداد سال قرار گرفته است. توافق هسته ای ایران با غرب با 16 % و حادثه تلخ منا در مکه نیز با 8 % در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته اند.

این نظر سنجی همچنان در این پایگاه قابل دسترسی است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.