قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: مهمترین راه حفاظت از محیط زیست، مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت و جایگاه سازمان های مردم نهاد زیست محیطی است.

مهمترین راه حفاظت از محیط زیست، مشارکت مردمی است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مازیار سلیمان نژاد در نشست با مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و صداوسیمای مرکز ایلام با بیان اینکه صداوسیما تأثیر بسزایی در فرهنگ سازی و ارتقاء سطح دانش مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی دارد، اظهارداشت: به منظور فرهنگ سازی و تنویرافکار عمومی و حساسیت جامعه با موضوع تغییرات آب و هوایی، روز سه شنبه  17 آذر با عنوان"زمین درتب" و با شعار "نقش من درکاهش تب زمین چیست؟" تعیین شده است که اولین و مهمترین گام در مورد حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در کشور، فرهنگ سازی و بالا بردن سطح آگاهی های مردم در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین در سال های اخیر به وضوح بر کره زمین تأثیر گذشته است، افزود: تغییرات جوی که در سراسر جهان مشاهده می‌شود ناشی از عواملی است که انسان در آن‌ها دخالت دارد و تولید گازهای گلخانه‌ای علت اصلی این پدیده می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام نبود آموزش و تفکر مناسب را مهمترین عامل تخریب طبیعت و محیط زیست عنوان و تصریح کرد: صداوسیما، مطبوعات و خبرگزاریها نقش مهمی در بالا بردن سطح آگاهی های عمومی در زمینه حفاظت از محیط زیست و عزم همگانی در کاهش تخریب محیط زیست دارند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه حفاظت از خاک و جنگل ها از عوامل مهم کاهش تغییرات آب و هوایی است، گفت: همکاری مطلوب محیط زیست و منابع طبیعی در استان، بهره گیری از توان سازمان های مردم نهاد در جهت حفاظت از منابع طبیعی حائز اهمیت است.

رضا احمدی با اشاره به اینکه توجه ویژه به خلاقیتهای موجود در این بخش بسیار مهم است، اظهارداشت: در راستای حفاظت از جنگل ها و مراتع فعالیت های گوناگونی همچون تولید نهال های درختان بومی و احیاء جنگل های بلوط در حوزه استان انجام گرفته است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام نیز در این نشست ضمن تأکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه محیط زیست، گفت: به منظور حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی استان، باید از خود مردم استفاده کرد و صداوسیمای استان آماده هرگونه همکاری و مشارکت در تولید برنامه های محیط زیستی است.

شیروی با اشاره به اینکه نقش صداوسیما در ارتقاء فرهنگ سازی محیط زیستی مردم حائز اهمیت است، اظهارداشت: صداوسیمای استان با ساخت برنامه های فاخرمستند تلویزیونی ازقبیل زندگی در کسوف، حیات در رگ های سرد، در پناه بلوط و... درجهت رسیدن به اهداف و راهبرد های محیط زیستی کمک می کند.

وی در پایان بر تقویت همکاری و تعامل مشترک صداوسیمای استان، اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام تأکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.