نماینده مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق امروز در خطبه های نماز جمعه از کشورهای همسایه خواست که به حاکمیت عراق احترام بگذارند.

کشورهای همسایه به حاکمیت عراق احترام بگذارند/دولت مسامحه نکند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسله، سید احمد الصافی نماینده آیت الله سیستانی مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق در خطبه های امروز نماز جمعه در کربلای معلی از کشورهای همسایه عراق خواست که به حاکمیت این کشور احترام بگذارند و بدون موافقت دولت مرکزی بغداد به عراق نیرو اعزام نکنند.

وی با بیان این مطلب افزود: قوانین و منشورهای بین المللی، روابط میان کشورها را تنظیم می کند و احترام به حاکمیت کشورها و عدم تجاوز به اراضی یکدیگر از واضح ترین قوانین بین الملل است. هیچ کشوری نمی تواند به بهانه حمایت از روند مبارزه با تروریسم بدون موافقت دو کشور نیرو به کشور دیگری اعزام کند.

الصافی خاطرنشان کرد: بهتر است کشورهای همسایه عراق بلکه تمامی کشورهای جهان به حاکمیت عراق احترام بگذارند و مانع از اعزام نیروهای خود به عراق بدون موافقت دولت مرکزی بغداد شوند. دولت عراق مسئول حمایت از حاکمیت عراق است و نباید با طرفی که به این کشور تجاوز می کند مسامحه کند.

وی در ادامه گفت: گروه های سیاسی عراق باید در شرایط مهم کنونی با یکدیگر متحد و دارای مواضع یکسان باشند و منافع عراق و حفظ حاکمیت و تمامیت سرزمینی را در اولویت قرار دهند و شهروندان عراقی نیز باید با یکدیگر متحد باشند و واکنش های آنها باید طبق قوانین باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.