نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سران کشور ترکیه بهتر است بیش از این خود را مضحکه عام و خاص نکنند و دست از ادعاهای عجیب و غریب و بی‌پایه و اساس خود بردارند.

ترکیه خود را مضحکه عام و خاص نکند/ جزایر سه‌گانه همیشه برای ایران است
 
 
  •  

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: سران ترکیه با مشاهده اوضاع به هم ریخته این کشور و سیاست‌های غلطی که در پیش گرفتند مانند فردی به نظر می‌رسند که در حال غرق شدن است دست و پایشان را به هر وسیله‌ای می‌زند تا نجات پیدا کنند، در حالی که در وضعیت کنونی تنها راه نجات آنها استقلال در تصمیم‌گیری و ممانعت از شیوه مزدورصفتی در منطقه است.

وی تصریح کرد: سیاستی که دولتمردان ترکیه در قبال کشورهای همسایه گرفتند، بیشتر بر گرفته از تفکر آمریکایی، صهیونیستی و سعودی است و این کشور به جای آن که تابع چنین تفکر و اندیشه‌ای باشد، بهتر است با کشورهای همسایه نظیر ایران، عراق و سوریه مدارا کرده و بر پایه تعامل و نزدیکی دو جانبه کارهایش را به پیش ببرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به سران ترکیه پیشنهاد کرد تا دیپلماسی عزتمندانه‌ای را در پیش بگیرند چرا که فرجام سوریه به نفع مردم این منطقه نیست.

وی ادامه داد: فرجام دیگر، روش‌های استقامت و ایستادگی در برابر سلطه‌جویان به نفع مردم آن مناطق و خواسته‌های دینی، شرعی و اعتقادی آنها تمام می‌شود و ترکیه و برخی کشورهای مزدور منطقه‌اند که از نتیجه سیاست‌های غلط خود بالاخره پشیمان می‌شوند.

حقیقت‌‌پور در مورد بیانیه پایانی نشست سران شورای همکاری در عربستان گفت: کشورهای عربی منطقه به جای آن که فکری به حال خودشان بکنند همچنان سیاست خصمانه و روش‌های غلط گذشته را ادامه می‌دهند و ادعاهایی بی‌پایه و اساس مطرح کردند در حالی که جزایر سه‌گانه ایرانی برای همیشه متعلق به ایران است و در قلب این کشور جای دارند.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شورا به جای آن که سیاست‌های غلط سعودی و برخی کشورهای منطقه را محکوم کرده و بر آنها خرده بگیرد، به مداخله در امور برخی کشورهای همسایه اقدام می‌کند که به هیچ وجه درست و منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی همچنین افزود: این شورا به جای ادعای بی‌پایه و اساس باید واقعیت‌ها را می‌دید تا با محکوم کردن عربستان و برخی کشورهای مزدورصفت منطقه برای همیشه به حاکمیت غیراسلامی آنها پایان دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.