وزیر امورخارجه آمریکا تا ساعاتی دیگر برای گفت وگو با سرگئی لاوروف همتای روس خود در باره بحران سوریه و شرایط کنونی منطقه وارد مسکو می شود.

جان کری تاساعاتی دیگر در مسکو با لاوروف دیدار می کند
به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان به نقل از رسانه های آمریکا، جان کری قصد دارد امروز سه شنبه با سفر به مسکو و دیدار با مقام‌های روسیه، اختلاف نظر بین دو کشور بر سر آینده سیاسی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و نقش او در هر راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ داخلی در آن کشور را کاهش دهد.

رویترز نیز در این باره گزارش داد:  یک مقام دولت آمریکا که همراه وزیر خارجه در پاریس بسر می‌برد، دیروز دوشنبه ضمن اعلام این مطلب گفت، جان کری همچنین درپی آماده سازی زمینه‌های لازم برای برگزاری دور سوم گفت‌وگوهای قدرت‌های جهانی درباره سوریه خواهد بود.
در همین حال، وزارت خارجه روسیه اواخر روز دوشنبه اعلام کرد که  کری و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در یک گفت‌وگوی تلفنی، درباره "پیش شرط های مشخصی" به توافق رسیدند که لازم است پیش از برگزاری هر نشست بین المللی، فراهم شوند.
به گفته مقام وزارت خارجه آمریکا که رویترز هویت او را فاش نکرده است، جان کری در سفر به مسکو، نگرانی‌ واشنگتن را از ادامه حملات علیه گروه های معاند مورد حمایت غرب، به جای بمباران مواضع گروه افراطی داعش، بار دیگر با مقام‌های روسیه در میان خواهد گذاشت.
مسکو این اتهام کشورهای غربی حامی مخالفان اسد را رد کرده و می‌گوید بیشتر اهداف حملات هوایی روسیه پیکارجویان گروه داعش بوده‌اند.
کرملین ضمن انتقاد از سیاست‌های کاخ سفید در سوریه، می‌گوید واشنگتن آمادگی همکاری کامل برای مبارزه با گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش را ندارد و باید در رویکرد خود مبنی بر "تقسیم ترویست‌ها به تروریست خوب و تروریست بد" تجدید نظر کند.
جان کری قرار است علاوه بر همتای روس خود، با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز دیدار و در مورد بحران سوریه و همچنین اوکراین گفت‌وگو کند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.