علی مطهری نماینده مردم تهران در همایش بزرگداشت ۱۶ آذر با عنوان ایستگاه آذر در دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: رفتار و حساسیت های مجلس نسبت به دولت جدید و همچنین گذشته دوگانه است.

رفتار مجلس دوگانه است/ سر و صدا برای نفوذ غیر طبیعی بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی مطهری شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت دانشجو که در تالار امام رضا دانشکده پزشکی مشهد برگزار گردید اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در دولت جدید حساسیت های بیش از حد نشان داده است در صورتی که این نوع رفتار در دولت دهم اعمال نمی شد  

علی مطهری با اشاره به شهادت امام رضا (ع) خاطر نشان کرد: نحوه برخورد و مباحثات ایشان با ادیان مختلف و حتی با ستاره پرستان و کسانی که منکر خداوند بودند در کتاب های تاریخی ثبت شده است و اگر چه در این جلسات امکان داشت به پیامبرتوهین کنند و خدا را انکار کنند اما ایشان با سعه صدر پاسخگوی سوالات بودند و چه بسا آنها در پاسخ ایشان در می ماندند.

جلسات دانشجویی سیاسی و هیجانی است

وی ادامه داد: متاسفانه فضای دانشگاه ها تحت تاثیر حوادث سال ۸۸ به گونه ای شده که دانشجویان تمایل کمتری به شنیدن بحث های اعتقادی و فلسفی دارند و جلسات دانشجویی بیشترسیاسی، احساسی و هیجانی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وظیفه دانشجویان امروز روشن است و با توجه به اینکه قشر دانشجو در دوره خاصی قرار گرفته و هنوز زیر بار مسئولیت سنگین زندگی نیست و نیز دارای فطرت پاک، هوش و استعداد است رسالت تحولات جامعه واحیانا انتقاد را بر عهده دارد.

سخنان رئیس قوه قضائیه جای تعجب دارد

مطهری با تاکید بر اینکه اگر قدرت نقد نشود به فساد می گراید به صحبت های مرتضی مطهری در رابطه با این موضوع اشاره کرد و توضیح داد: طبق نظر ایشان همان قدر که در شرق بر خلوت میان زن و مرد حساسیت دارند در غرب این حساسیت بر امر در خلوت قرار گرفتن قدرت می باشد به این معنا که ما فقط بر روی مسائل جنسی حساسیت داریم و این امری شخصی است در حالی که در خلوت قرار گرفتن قدرت و سیاست یک مساله اجتماعی و مهم تر است.

وی ادامه داد: طبق نظرات دکتر مرتضی مطهری همان قدر که غربی ها برای غرایز جنسی قائل به آزادی هستند و نمی گذارند فردی با مقام و قدرت در خلوت قرار بگیرد ما نیز برای غرائز برتری طلبی قائل به آزادی هستیم در حالی که هردوی این امور باید مورد توجه باشند.

این نماینده مجلس افزود: همه اقشار مردم وظیفه نقد و انتقاد دارند اما متاسفانه امروز من جمله ای را از رئیس قوه قضاییه شنیدم که گفته اند مقوله ای به نام نظارت بر رهبری وجود ندارد و در قانون اساسی هم چیزی که ناظر بر این امر باشد وجود ندارد در حالی که این حرف با سخنان رهبر معظم انقلاب و نیز سیره و روش پیامبر منافات دارد.

مطهری خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان گفته اند از من انتقاد کنید چرا که من استقبال می کنم و نیز به عده ای تذکر دادند که از من پیروی کورکورانه نکنید بلکه هر کس حرف خودش را بزند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نمی شود حاکم بر گردن مردم حق داشته باشد و مردم بر گردن حاکم هیچ حقی نداشته باشند بلکه این حقوق دو طرفه بوده و هر دو باید در مقابل هم پاسخگو باشند چنانچه در سیره حضرت علی (ع) نیز این امر را  مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به سخنان ریاست قوه قضاییه در این خصوص ادامه افزود: این نوع اظهار نظر کردن ها دفاع از ولایت نیست بلکه تضعیف رهبری است و من متاسفم که ایشان این حرف را زده اند چرا که اگر این حرف صحیح باشد پس وظیفه آقایان در مجلس خبرگان رهبری چیست و آیا آنها فقط وظیفه تعیین جانشین برای رهبر را دارند؟ که اصلا اینطور نیست و وظایف آنها بسیار مهم تر است و لذا سخنان ایشان جای تعجب دارد.

سر و صدا برای نفوذ غیر طبیعی بود

مطهری با اشاره به موضوع نفوذ خاطر نشان کرد: این موضوع جدید نیست و سرو صدا و فضا سازی برای آن مقداری غیر طبیعی بود چرا که از ابتدای انقلاب این موضوع مطرح بوده و همیشه قدرت های بزرگ به دنبال نفوذ در حمهوری اسلامی ایران بوده اند اما دلیل طرح این مسئله مطابق فرمایشات رهبری شرایطی در برجام است که زمینه های نفوذ را تقویت می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسئله نفوذ به استقلال بر می گردد چرا که اگر صورت پذیرد استقلال در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از بین خواهد رفت و البته امکان نفوذ سیاسی در کشور با وجود این تقسیم مسئولیت ها خیلی کم است و خیلی بعید است خارجی ها بتوانند در نظام سیاسی نفوذ کنند.

مهمترین نفوذ فرهنگی است

وی تاکید کرد: در نفوذ اقتصادی نیز باید مراقب باشیم مثلا سرنوشت چاه های نفتی را برای ۵ یا ۱۰ سال به یک شرکت خارجی ندهیم اما مهم ترین مساله نفوذ فرهنگی است که قطعا تا حالا صورت گرفته است چرا که سبک زندگی در داخل تحت تاثیر سبک زندگی غرب است و نمی شود انکار کرد.

مطهری در ادامه خاطر نشان کرد: از همه مهم تر استقلال فرهنگی و از آن مهم تر استعمار فرهنگی است که می تواند پایه استعمار سیاسی و اقتصادی قرار گیرد چرا که زمانی غرب در پی منابع کشورهای جهان سوم بود و زمانی که این کشورها که اغلب مسلمان هستند زیر بار نرفتند چاره را در استعمار فرهنگی یافتند تا با تغییر فکر مردم و ایجاد خود باختگی فرهنگی اقتصاد و سیاست آنها را به دست بگیرند.

این نماینده مجلس یادآور شد: در جنگ جهانی دوم آلمانی ها گفتند ما همه چیزمان را از دست دادیم اما شخصیتمان را حفظ کردیم و بنابر این آنها همه چیزشان را از نو دوباره ساختند و ما نیز باید استقلال مکتبی داشته باشیم و فکر نکنیم حتما باید از مکاتب بیگانه کمک بگیریم و به فرهنگ خودمان اعتماد کنیم.

مجلس و کینه های شخصی

وی در پاسخ به این سوال که کارنامه مجلس نهم را چگونه ارزیابی می کنید توضیح داد: کارنامه این مجلس به دو دوره تقسیم می شود که ابتدا در دولت دهم بود ونظارت بر اجرای قوانین در این دوره ضعیف است اما در دره جدید حساسیت های بیش از حد نشان داده می شود که بیشتر از داشتن جنبه های فکری برخواسته از کینه های شخصی است.

مطهری ادامه داد: اگر چه من کارنامه این مجلس را متوسط ارزیابی می کنم اما این نوع رفتار و عملکرد نقطه ضعف این مجلس است و مساله حصر که دانشجویان اینجا در شعار هایشان آن را مطرح می کنند نیز اگر یک مجلس قوی و مستقل داشته باشیم قابل حل خواهد بود چرا که حداقل اگر ۴۰ یا ۵۰ نماینده این موضوع را تایید و امضا نمایند پی گیری خواهد شد چنانچه نمایندگان این دوره اذعان کرده اند جرات ابراز این حرف را ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: انتخابات مجلس دهم تا حد زیادی بستگی به رفتار و عملکرد شورای نگهبان دارد و اگر شدت عمل به خرج دهد و افراد خوش فکر را رد صلاحیت کند ممکن است مجلس بعدی نیز مانند همین مجلس باشد.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.