قدس آنلاین: دختر خوانده رهبر شیعیان نیجریه درگفتگو با خبرنگار قدس انلاین گفت: وضعیت و سرنوشت بیش از یک هزار شیعه نیجریه‌ای که درمراسم شهادت امام هشتم حضور داشتند وارتش به انها حمله کرده است هنوز نامعلوم است و خبری از آنها به دستمان نرسیده است .

وضعیت  بیش از ۱۰۰۰ شیعه نیجریه‌ای هنوز نامعلوم است/تازمانی که عاملان شهادت شیعیان نیجریه مشخص نشود ساکت نمیشویم

به گزارش قدس آنلاین، زکیه ربیعی درحاشیه تجمع اعتراض امیزی که درمقابل دفتر کمیسیاریای سازمان ملل درمشهد برگزار شده بود ، اظهار داشت: من  دختر خوانده شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه هستم که جزو طلبه‌های نیجریه ای حاضر درمشهد مقدس و حوزه این شهر  هستم.

وی افزود: 11 دختر خوانده شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در مشهد هستند که  مشغول به تحصیل هستند این دختر خوانده‌ها به نشانه اعتراض به شهادت رساندن  شیعیان تجمعی اعتراض آمیز را برنامه ریزی کردند که با همراهی تعداد زیادی از مردم متدین مشهد برگزار شد وندای حمایت شیعیان را به گوش مقامهای سازمان ملل رساند تا از کشتار بیشتر شیعیان نیجریه جلوگیری کنند.

دختر خوانده رهبر شیعیان نیجریه با بیان اینکه شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی شخصیتی بسیار تأثیر گذار در کشور نیجریه است، خاطرنشان کرد: نیجریه 20 میلیون شیعه دارد که همه انها حول محور  شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رهبر شیعیان این کشور گردامده و با هماهنگی وی اقدام به برگزاری مراسم ومناسک اسلامی میکنند و اورا دوست دارند.

ربیعی تصریح کرد: این جمع در رابطه با وضعیت موجود در نیجریه بسیار نگران هستند و برخی از انها حتی از وضعیت و سرنوشت خانواده‌های خود نیز بی‌خبر هستند.

وی تأکید کرد: این حادثه تلخ در روز شهادت امام رضا(ع) به وقوع پیوست و در حالی که جمع زیادی از شیعیان نیجریه مشغول عزاداری سالروز شهادت هشتمین امام شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بودند با حمله ارتش به عزاداران این حادثه تلخ به وقوع پیوست و تعداد زیادی از شیعیان را به شهادت رساند.

دختر خوانده رهبر شیعیان نیجریه درباره درخواست این جمع معترض از مسئولان سازمان ملل متحد گفت: حاضران در این تجمع از سازمان ملل متحد درخواست رسیدگی به این موضوع داشتند و از آنها می‌خواهند تا ضمن برخورد قاطع با عاملان این فاجعه ، از حقوق شهیدان و مجروحان حادثه دفاع کنند.

ربیعی گفت: برابر آخرین اخبار دریافتی بیش از 400 نفر در این حادثه تلخ به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند که خودمان این عدد را قبول نداریم و معتقدیم که واقعیت چیز دیگری است، زیرا وضعیت و سرنوشت بیش از هزار نفر که مفقود شده‌اند نامعلوم است و هنوز خبری از هموطنان و خانواده‌هایمان نداریم.

وی افزود: دختر خوانده‌های شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی ، همچون سایر مسلمانان و شیعیان ایران و دیگر کشورهای جهان  تا آخرین لحظه پیگیر این واقعه تلخ و دردناک خواهند بود و تا زمانی که  عاملان این فاجعه تلخ  شناسایی نشده و به سزای عملشان نرسند د به این اعتراضات ادامه خواهند داد و اجازه نخواهند داد که خون شیعیان بی‌گناه  این حادثه  پایمال شود.

گفتگو از سید محمد امامپور

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.