قدس آنلاین- تبریز: رئيس پليس راه استان آذربایجان شرقی در رزمايش مشترک طرح زمستاني پليس راه، گفت: يکصد تيم خودرويي پليس راه آذربايجان شرقي از امروز تا ۲۵ اسفند، به منظور ارائه خدمات به مسافران جاده اي به محورهاي مواصلاتي استان اعزام شد.

۱۰۰ تيم خودرويي پليس راه آذربايجان شرقي آماده ارائه خدمات به مسافران جاده اي

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، جواد ناموران در حاشيه رزمايش مشترک طرح زمستاني پليس راه که با مشارکت پليس راهور و ساير سازمان هاي امدادي استان برگزار مي شد، اظهار داشت: اين طرح صبح امروز شروع و در سيزده مرحله تا 25 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

 وي بيان کرد: در طول اين طرح يکصد تيم خودرويي پليس راه، به منظور افزايش گشت هاي جاده اي و تحت پوشش قرار دادن تمام جاده ها و محورهاي مواصلاتي استان به جاده ها اعزام شدند.

اين مقام انتظامي در ادامه افزود: تعداد هفت تيم نيز در هفت گردنه برف گير استان بطور شبانه روزي استقرار يافته و به مسافران و شهروندان خدمت رساني خواهند کرد.

وي با اشاره به کوهستاني و برف گيربودن اکثر مناطق استان به مردم توصيه کرد از سفرهاي غيرضروري خودداري کنند و در صورت مسافرت سعي کنند بيشتر از وسايل نقليه عمومي و اتوبوس استفاده کنند.

سرهنگ ناموران خاطر نشان کرد: مطابق آيين نامه از تاريخ 15 آذر ماه داشتن زنجير چرخ براي تردد در جاده ها الزامي است و در صورت نداشتن زنجير چرخ از ادامه سفر رانندگان جلوگيري مي شود.

رئيس پليس راه آذربايجان شرقي با بيان اينکه لغزندگي جاده ها يکي از عوامل مهم واژگوني و تصادفات رانندگي در فصل زمستان است، به رانندگان توصيه کرد: براي پيشگيري از حوادث ناگوار ضمن حرکت با سرعت مطمئنه از توقف و شتاب ناگهاني بپرهيزند و قبل از سفر علاوه بر اطمينان از سالم بودن سيستم گرمايشي، روشنايي، لاستيک و برف پاک کن خودرو، باک بنزين خودرو را پر نگه دارند و حتماً به همراه خود پوشاک گرم و مقداري خوراکي داشته باشند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.