مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو گفت: بودجه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در برنامه ششم افزایش یابد.

بودجه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در برنامه ششم افزایش یابد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سیدمحمد صادق‌زاده ظهر امروز در نخستین همایش ملی اقتصاد انرژی با رویکرد انرژی‌های تجدیدپذیر در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور، اظهار داشت: هنوز نیاز به مواد قانونی در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک داریم که امیدواریم مجلس در برنامه بودجه سال آتی به این نیازها پاسخ مثبت بدهد.

وی افزود: هنوز در دستگاه‌های سنتی برنامه‌ریزی کشور این صداها شنیده می‌شود که در کشور  ایران با این همه منابع انرژی گاز و نفت چرا در زمینه تجدیدپذیرها سرمایه‌گذاری می‌شود.

صادق زاده بیان کرد: در چهار سال اخیر در کشورهای در حال توسعه به‌ویژه خاورمیانه و خلیج فارس حجم حداقل 270 میلیارد دلاری در خصوص تولید انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کرده است.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: برای اینکه بخش خصوصی مطمئن باشد که در دوره طولانی برق تولیدی او در منابع تجدیدپذیر خریداری می‌شود و به استفاده از تجهیزات  نو رغبت کند مدت قرارداد از پنج ساله به 20 سال ارتقا یافت و همین متناسب با نرخ تورم اعداد قیمت‌‌ها ترقی می‌کند و اثر تورم در قیمت‌ها جبران می‌شود.

صادق زاده تاکید کرد: تعرفه‌ها در سال‌های اخیر با تحول همراه بوده است و وزارت نیرو به گونه‌ای شرایط را تغییر داده است که برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایجاد انگیزه برای تولید کند و عملا قیمت خرید تورم نرخ ارز جبران می‌شود.

وی تصریح کرد: 14 شرکت تولید برق تجدیدپذیر ماهانه وجوه تولیدی خود را می‌گیرند و از این بابت بدهی نداریم.

وی گفت: در راستای کاهش چشمگیر بوروکراسی سرمایه‌گذاران تجدیدپذیرها بجای مراجعه به چند جا فقط به سانا مراجعه می‌کنند و عملا فقط به 3 نقطه تماس بخش خصوصی با سازمان انرژی‌های نو ایران وجود دارد.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو با بیان اینکه پیش‌بینی سهم انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک در عوارض  زیست محیطی برای تامین بخشی از قیمت خرید تضمینی برق در برنامه توسعه پنج ساله ششم دیده شده است، اضافه کرد: این مبالغ قابل توجه است که صرف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌شود تا انتشار  آلاینده‌ها کنترل شود.

صادق‌زاده اضافه کرد: خواهان اجازه قانونی برای واریز منابع حاصل از احداث نیروگاه‌های  تجدیدپذیر به حساب متمرکز سازمان سانا برای پرداخت بخشی از لیست خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های غیر دولتی داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.