قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "ثبت نام های داغ" و "قیام خبره ها برای خبرگان" تا "کلید واژه جدید فتنه گران"

روزهای سرد، ثبت نام های داغ

از صبح روز پنجشنبه ۲۶ آذرماه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در وزارت کشور و فرمانداری‌ها آغاز شده و تا ۲ دی ادامه می‌یابد.

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود گزارشی دارد از نام نویسی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در دو روز اول؛ این روزنامه در تیتر یک خود نوشته است: "روزهای سرد، ثبت نام های داغ"

در این روزنامه و به نقل از "سید احمد خاتمی" نوشته شده است: "آمده ایم وظیفه خود را انجام دهیم"؛ همچنین به نقل از "سید حسن خمینی" می خوانیم: "مستقل وارد انتخابات شدم"

روزنامه "ابرار" در تیتر یک خود نوشت: "سید حسن با ثبت نام آمد"؛ این روزنامه همچنین به نقل از "مقیمی" نوشت: "ثبت نام 79 نفر برای نمایندگی مجلس خبرگان تا ساعت 14 دیروز"

روزنامه "اطلاعات" هم در تیتر یک خود نوشت: "استقبال چشمگیر شخصیت ها در نخستین روزهای ثبت نام مجلس خبرگان"

در تیتر یک روزنامه "رسالت" و به نقل از "حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی" می خوانیم: "باید تا پای جان برای تقویت ولایت فقیه بکوشیم"

 

«خمینی جوان» آمد

در همین رابطه اکثر روزنامه های حامی دولت و متمایل به اصلاح طلب ها، عکس ها و تیترهایی در خصوص ثبت نام سید حسن خمینی در انتخابات خبرگان داشتند.

روزنامه "آرمان امروز" از "فصل شیرین تاریخ با ثبت نام سید حسن" می نویسد و در تیتر خود می آورد: "از آبرویم گذشتم"

روزنامه های "اعتماد" و "اسرار" هم نوشتند: "سید حسن خمینی پس از ثبت نام برای انتخابات خبرگان: آبرویم را برای نظام می گذارم"

روزنامه "روزان" هم عکس یک خود را به "سید حسن خمینی" اختصاص داد و نوشت: "برای اعتلای نظام از آبرویم می گذرم"

روزنامه "قانون" هم از "استقبال گسترده در روزهای نخست ثبت نام " نوشته است. تیتر یک این روزنامه به این شرح است: "قیام خبره ها برای خبرگان"

روزنامه "آفتاب یزد" عکس تمام صفحه خود را به "سید حسن" اختصاص داد و در تیتر یک خود نوشت: "«خمینی جوان» آمد"

 

«شورای رهبری» کلید واژه جدید فتنه گران است

در نقطه مقابل؛ روزنامه "سیاست روز" در تیتر یک خود نوشت: "سید حسن از جنس خمینی است"؛

این روزنامه می نویسد: "اصلاح طلبان از همان ابتدای اعلام کاندیداتوری حجت الاسلام سید حسن خمینی از سیستم انحصار استفاده کرده و طیف سیاستمدار در سخنرانی ها و طیفی دیگر در صفحات روزنامه ها با فصل مشترک انحصار «سید حسن» در جریان سیاسی اصلاحات مشغول فعالیت شدند و وی را منتسب به خود دانستند. اصلاح طلبان در زمان فتنه که برخی از فتنه گران به عکس امام راحل اهانت کردند، واکنشی نشان ندادند اما اینک خود را حامی نوه امام راحل نشان می دهند."

روزنامه "عصرایرانیان" تیتر یک خود را به گفته های "سرلشکر حسن فیروزآبادی" اختصاص داد و به نقل از ایشان نوشت: "«شورای رهبری» کلید واژه جدید فتنه گران است"

در بخشی از پیام "سرلشکر فیروزآبادی" می خوانیم: " مردم به گوش باشید که کلید شکستن استحکام داخلی اقتدار ایران اسلامی، امروز واژه «شورا» است. آنان که این واژه را به کار می‌برند، کسانی هستند که امامت فتنه‌گران در نماز جمعه، شیرین جلوه کرد و جمعی از اهالی فتنه به‌ صورت مختلط و با کفش پس از شعار علیه مقدسات مردم در صفوف نماز جمعه به آنان اقتدا کردند و سخنی نگفتند و علیه تندروان ساختارشکن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سکوت کردند."

در تیتر یک روزنامه "جوان" می خوانیم: "مجمع عالی بسیج: مردم راه ورود دنیاطلبان را به مجلس و خبرگان ببندند"؛ در این روزنامه می خوانیم: "دومین مجمع عالی بسیج در قطعنامه پایانی خود از شورای نگهبان و سایر مراجع ذی ربط خواست با شجاعت و قاطعیت در احراز صلاحیت ها بر اسا مُرّ قانون اقدام کنند و از تایید افراد فاقد صلاحیت به هر دلیل و مصلحتی خودداری نمایند"

همچنین روزنامه "جوان" با اختصاص عکس یک خود به "دکتر فیروزآبادی" به نقل از وی هشدار داد: "حیله جدید «شورای رهبری» علیه ولایت فقیه و اقتدار نظام است"

روزنامه "کیهان" نیز تیتر یکی به این شرح دارد: "ردّ پای خط نفاق؛ از کینه توزی تا لاف ارادت به امام (ره)"

در روزنامه "کیهان" می خوانیم: "در حقیقت این لاف‌ گزاف است که افراطیون ادعا کنند می‌خواهند خبرگان رنگ و بوی خمینی را بگیرد حال آن که اصل معارضه آنها با نهضت و نظام و جمهوریت و ولایت و جمهوری اسلامی‌ای است که امام پایه‌گذاری کرد. دلیل رویکرد منافقانه اخیر افراطیون را باید در اعتراف 5 شهریور 1384 بهزاد نبوی و مصاحبه او با خبرگزاری ایسنا جست‌وجو کرد. آن زمان جبهه نفاق با وجود حمایت از معین، هاشمی و کروبی، شکست سهمگینی در انتخابات خورده بود. بهزاد نبوی متاثر از این فضا گفته بود «شخصا  معتقدم ما غفلت‌هایی داشته‌ایم. در انتخابات اخیر در شهرستانی در ستاد انتخاباتی سخنرانی داشتم، هر چه نگاه کردم یک عکس از امام - در حالی که از دیگران عکس بود - ندیدم. خصوصی به برگزارکننده گفتم که مگر ما تغییر کرده‌ایم که خجالت می‌کشیم عکس حضرت امام را بزنیم؟ من به مرحوم مصدق احترام می‌گذارم و او را به عنوان یک رهبر ملی و مبارز ضداستعماری و اصلاح‌طلب ایران می‌شناسم ولی اگر در جمع اصلاح‌طلبان عکس مصدق باشد ولی عکس حضرت امام نباشد، تعجب‌آور خواهد بود. این بی‌مبالاتی‌ها وجود داشته و بعضا برخی سعی کرده‌اند صبغه ارتباط با خط امام را بپوشانند که این امر باید جبران شود». این جریان 4 سال بعد به واسطه پنجه کشیدن به دستاوردها و میراث‌های اصلی خط امام(ره) شکلی وارونه به خود گرفت!"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.